۱۴۰۳/۰۱/۲۶

خاورمیانه در بحران؛ ارتش اسرائیل از آغاز حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی خبر داد

رسانه‌های مکتوب و دیداری اسرائیل در واپسین ساعات روز شنبه ۲۵ فروردین اعلام کردند جمهوری اسلامی با شلیک دهها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است. وزارت دفاع اسرائیل هم حمله پهپادی جمهوری اسلامی را تایید و اعلام کرد که ایران پهپادها را از داخل خاک خود به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل همچنین تاکید کرد که آرایه دفاع هوایی ارتش اسرائیل به همراه جت‌های جنگنده نیروی هوایی و کشتیهای نیروی دریایی در حالت آماده باش هستند و تمام اهداف را زیر نظر دارند.
برخی تصاویر دریافتی از غرب ایران هم بیانگر پرواز شمار زیادی پهپاد در آسمان این نواحی است. شماری از منابع خبری منطقه‌ای اما مدعی شدند پهپادهای ایرانی از عراق و یمن به سوی اسرائیل پرتاب شده‌اند. با توجه به سرعت کند حرکت پهپادها انتظار می‌رود این تسلیحات، ساعاتی بعد از شلیک، به اسرائیل برسند و به اهداف مورد نظر برخورد کنند. دقایقی بعد از این اخبار، رسانه‌های وابسته به سپاه مدعی شدند که دهها موشک نیز از جنوب لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شده است.
تلویزیون المیادین لبنان هم در خبری اعلام کرد مجموعه‌ای از راکت‌ها از لبنان به سمت منطقه اصبع‌الجلیل شلیک شده است. سخنگوی پنتاگون، روز شنبه ساعاتی پیش از «آغاز حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی» اعلام کرد که لوید جی آستین سوم، وزیر دفاع، با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، درباره تهدیدات فوری منطقه‌ای گفتگو کرده و بر تعهد قاطع ایالات متحده به امنیت اسرائیل تأکید کرده است.
VOA

هیچ نظری موجود نیست: