۱۴۰۱/۱۲/۲۱

حکم اعدام حبیب اسیود در دیوان عالی تایید شد

 حبیب اسیود رهبر گروه حرکت نضال

حکم اعدام حبیب اسیود رهبر گروه "حرکة انضال" در دیوان عالی کشور تایید شد. محمد نجفی وکیل زندانی همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد. کمپینی برای حمایت از دختران رقصنده در اکباتان ایجاد شده است.حکم اعدام "حبیب فرج‌الله چعب" ملقب به حبیب اسیود، رهبر گروه "حرکة انضال" در دیوان عالی کشور تایید شد. خبرگزاری مهر ضمن اعلام این خبر بخشی از متن رأی دیوان عالی را منتشر کرده که بر اساس آن رأی اولیه "منطبق با موازین قانونی و شرعی صادر شده" و اعمال منتسب‌شده به متهم مطابق با قانون مجازات اسلامی مصداق "بغی" (شورش علیه حکومت اسلامی) است. بنابراین حکم اعدام اسیود "تایید و ابرام" شده است.

جمهوری اسلامی حبیب اسیود را به دست داشتن در حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز در شهریور ۱۳۹۷ متهم کرده که در جریان آن ۲۵ نفر کشته شدند.همچنین گروه "حرکة انضال" به دست داشتن در "بمب‌گذاری در اماکن دولتی و سرقت مسلحانه" متهم و ادعا شده که در اثر اقدامات این گروه مجموعا ۲۷۴ شهروند ایرانی کشته و مجروح شده‌اند.

حبیب اسیود شهروند ایرانی – سوئدی در اکتبر ۲۰۲۰ در ترکیه ربوده و به ایران منتقل شد.هم‌زمانی دادگاه اسیود با دادگاه حمید نوری در سوئد این ظن را تقویت کرده که جمهوری اسلامی با صدور حکم اعدام برای او در پی مبادله او با حمید نوری است.حمید نوری، دادیار سابق زندان رجایی شهر کرج به جرم دست داشتن در اعدام‌ زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در سوئد محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

DW

هیچ نظری موجود نیست: