۱۳۹۸/۱۲/۱۲

ایرانی‌ها برای مقابله با اخبار تلخ کرونا چالش خنده راه انداختند

 
العربیه :ایرانی‌ها که این روزها مدام زیر رگبار اخبار تلخ کرونا قرار دارند، در اینستاگرام چالشی راه انداختند تا روحیه خود را تقویت کنند و روزنه‌ای برای مقابله با ناامیدی به روی خود بگشایند.
اگرچه مشخص نیست این چالش را ابتدا چه کسی شروع کرد اما به محض راه انداختن آن در اینستاگرام با هشتگ (#چالش-خنده) استقبال کاربران ایرانی را به همراه داشت. به نظر می‌آید این استقبال برای کاهش حجم انبوه اخبار تلخ درباره بیماری کرونا باشد.
در این چالش هر فرد، یک عکس با لبخند، همراه با هشتگ چالش خنده از خود در صفحه شخصی خود به اشتراک می‌گذارد و چند نفر را به به دلخواه انتخاب می‌کند تا از آنها دعوت کند به این چالش بپیوندند.
 
گفتنی است، شیوع کروناویروس در ایران رسماً در تاریخ 29 بهمن 1398 تایید شد. هر چند پیش از آن نیز موارد مشکوک به کروناویروس در ایران گزارش شده بود ولی مقامات وزارت بهداشت ایران تمام آن‌ها را رد کردند.
در تاریخ 30 بهمن، اولین موارد از کرونا در شهر قم مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و رسانه‌ای شد. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک از نظر ابتلا به کروناویروس، مثبت گزارش شده ‌است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اعلام کرد: «در چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم و طی این مدت دو نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد».

 
شنبه 3 اسفند 1398، وضعیت در ایران از سفید خارج و وارد وضعیت زرد شد.
در 8 اسفند، مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: ایران که در هفته گذشته فقط دو مورد ابتلا داشت، امروز تا 245 مورد آلودگی به کرونا را تأیید کرده‌است.
به گفته او، این بیماری بدون هیچ‌گونه شناسایی وارد ایران شده و ممکن است ابعاد آن بسیار بیشتر از چیزی باشد که می‌بینیم.
ایران پس از چین، بیشترین تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا را داشت.
بر اساس آخرین آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در مجموع تاکنون 593 نفر مبتلای قطعی این بیماری شناسایی شده‌اند که از این میان 43 نفر فوت شدند.
بی بی سی فارسی اما به تازگی اعلام کرد که توانسته به منابعی دست یابد که نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های این بیماری بسیار بیشتر است. بر اساس گزارش این رسانه، تا شامگاه پنجشنبه 8 اسفند 1398، در مجموع دست کم 210 نفر در شهرهای مختلف ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: