۱۳۹۸/۱۲/۱۲

بازداشت ۲ عکاس مسلح جلوی خانه معصومه ابتکار

 
رکنا: مبتلا شدن معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهوری به کروناویروس و نحوه انجام تست و مراقبت های پزشکی از وی با حاشیه هایی مواجه شد.یک منبع نزدیک به ابتکار به رکنا گفت: هنگام انجام تست کرونا از معاون رئیس جمهور دو نفر ناشناس با دوربین و اسلحه مقابل خانه وی حضور یافتند که نیروهای تیم حفاظتی آنان را بازداشت کردند.
پنجشنبه 8 اسفند ماه خبری مبنی بر مبتلا شدن معصومه ابتکار به کروناویروس منتشر شد که فریبا ابتهاج مسئول دفتر معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در مصاحبه ای گفت که «با توجه به وجود برخی از علائم آلودگی خانم ابتکار به ویروس کرونا، در روز گذشته آزمایش تست این ویروس از او انجام شد که صبح امروز جواب آزمایش وی مثبت اعلام شده است .»
با انتشار این خبر ، موجی در فضای خبری ایجاد شد که به نحوه انجام تست از معصومه ابتکار و نوع مراقبت های ویژه از وی در خانه اش نقد داشت . منتقدان مدعی شده بودند که تیم تخصصی با حضور در خانه معاون رئیس جمهوری با شکل ویژه از وی تست کروناویروس گرفته اند و مراقبت از ابتکار نیز در شرایط خاص و متفاوت انجام می گیرد ، تیمی مجهز ازبیمارستان ‎مسیح دانشوری به منزل ابتکار رفته اند تا از او و تمام خانواده اش تست کرونا بگیرند .
در ادامه خبری منتشر شد که حکایت از بازداشت دو خبرنگار داشت که برای پوشش خبری تصاویر لحظه انجام تست کرونا از معصومه ابتکار رفته بودند ولی در مقابل خانه معاون رئیس جمهوری بازداشت شدند.
حال یک منبع نزدیک به معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره چگونگی مبتلا شدن معصومه ابتکار به کروناویروس و پاسخ به این اخبار و اتفاقات اینگونه گفت : در 3 هفته گذشته معصومه ابتکار سفر های متعددی به گیلان و اسلامشهر داشته است. همچنین در دو جلسه مختلف ، چند ساعت کنار ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت نشسته بود.
وی با بیان اینکه بعد از اینکه تست کرونا ایرج حریرچی- معاون وزیر بهداشت- مثبت اعلام شد ، طبق نظر پزشکان از معصومه ابتکار به دلیل اینکه چند روزی بود سرفه و سردرد داشت نیز تست کروناویروس گرفته شد ادامه داد : دو روز بعد از انجام تست، جواب آزمایش مثبت اعلام شد و باز طبق نظر پزشکان مقرر شد از همه کسانی که در هفته های گذشته با ابتکار در تماس نزدیک بودند تست کرونا گرفته شود.
این منبع آگاه اضافه کرد : پزشکان تعیین کردند که معصومه ابتکار در خانه خود قرنطینه شود. همچنین نزدیک به 15 نفر از کسانیکه هفته گذشته ساعت ها با او همراه بوده اند به منزلش رفته تا تست کرونا بدهند . تیم خاص و ویژه ای برای انجام تست نیامد. یک نفر تکنیسین آزمایشگاه به حیاط خانه آمد و نمونه های خلط همه 15 نفر گرفت که تا همین موقع پاسخ آن تست ها نیامده است.
بازداشت خبرنگاران مسلح!
او درباره خبر برخورد با خبرنگارانی که مقابل خانه معصومه ابتکار بازداشت شده اند چنین توضیح داد: محافظان معصومه ابتکار مشاهده می‌کنند که دو نفر به صورت مخفیانه از خانه عکسبرداری می‌کنند ،وقتی به آنها می‌گویند که چرا این کار را می‌کنید آن دو فرد خود را خبرنگار معرفی میکنند اما از ارائه کارت خبرنگاری امتناع می‌کنند. در همین حین یکی از محافظان اسلحه ای را در کمر یکی از این دو فرد مشاهده می کند . بدین ترتیب ابتدا آنها را خلع سلاح و سپس به نیروی انتظامی تحویل می‌دهند و هنوز هم در بازداشت هستند.
این منبع آگاه در پایان تاکید کرد: هچ امکانات ویژه پزشکی به خانه معصومه ابتکار منتقل نشده و هم اکنون در منزل قرنطینه هستند چرا که وضعیت ابتکار هنوز به حدی نیست که نیاز باشد در بیمارستان بستری شود.

هیچ نظری موجود نیست: