۱۳۹۸/۱۱/۰۶

کهنه سربازان ارتش آمریکا :ترامپ بابت سخنان گمراه کننده‌اش در مورد حمله موشکی ایران عذرخواهی کند

 
یورونیوز گروهی از کهنه سربازان ارتش آمریکا خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل سخنانش در مورد آسیب مغزی تعدادی از نظامیان این کشور در عراق به دنبال حمله موشکی ایران شدند.
رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس گفته بود که آسیب مغزی سربازان آمریکایی در عراق «جدی» نیست. دونالد ترامپ در پاسخ به پرسشی در این مورد تاکید کرده بود که آسیب وارد شده به مصدومان «در حد سردرد» است.
ویلیام اشمیتز، مسئول گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» در آمریکا گفت که این گروه «انتظار دارد تا رئیس جمهوری به خاطر سخنان گمراه کننده اش از مردان و زنانی که عضو ارتش هستند عذرخواهی کند.»
منتقدان سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهوری آمریکا بر این باور هستند که وی با اظهارات خود تلاش کرده است تا آسیب مغزی نظامیان این کشور را کم اهمیت جلوه دهد.
هنگامی که دونالد ترامپ روز چهارشنبه این سخنان را بیان می کرد خبر آسیب دیدگی تنها ۱۱ نظامی آمریکایی منتشر شده بود. این در حالی است که پنتاگون پس از این سخنان رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که شمار نظامیانی که در حمله موشکی ایران صدمه مغزی دیدند ۳۴ نفر است.
این در حالی است که دونالد ترامپ یک روز پس از حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق اعلام کرده بود که هیچ کس در این حمله کشته یا مجروح نشده است.
کاخ سفید تاکنون به درخواست گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» برای عذرخواهی دونالد ترامپ واکنشی نشان نداده است.
این گروه از کهنه سربازان ارتش آمریکا تاکید کرده است که آسیب مغزی نظامیان این کشور «جدی» محسوب می شود و نباید کم اهمیت جلوه داده شود. در بیانیه این گروه آمده است: «آسیب مغزی به عنوان عامل افسردگی، از دست دادن حافظه، سردردهای شدید، سرگیجه و خستگی شناخته می شود. تمام صدمات با تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت همراه است.»
گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» آمریکا یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو دارد. بسیاری از سیاستمداران برجسته تاریخ آمریکا از جمله تئودور روزولت، هری ترومن، دوایت آیزنهاور، جان کندی، لیندون جانسون، جرالد فورد، جورج بوش پدر، ال گور و رابرت کندی از اعضای این گروه بودند.

هیچ نظری موجود نیست: