۱۳۹۸/۰۸/۰۶

اولین تصاویر از کشته‌ شدگان عملیات البغدادی

شبکه «العربیه» تصاویری از پیکارجویانی که به همراه ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در نتیجه عملیات نیروهای ویژه آمریکا در روستا باریشا در حومه ادلب کشته شدند، را منتشر کرد.
کاخ سفید هم در صفحه توئیتر خود تصاویری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را که به همراه تعدادی از مقامات این کشور، عملیات نیروهای ویژه آمریکا را به صورت زنده دنبال می‌کردند، منتشر کرد.

01.jpgدونالد ترامپ روز یکشنبه 27 اکتبر 2019 در یک کنفرانس خبری گفت که به همراه وزیر دفاع، فرماندهان ارتش و دیگر مقامات آمریکا عملیات کشتن رهبر داعش را به صورت زنده دنبال کرد.
02.jpg کاخ سفید این سخنان را لحظاتی پس از به پایان رسیدن کنفرانس خبری رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرد. دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه استان ادلب سوریه کشتند. او همچنین گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داد فردی که نیروهای آمریکا کشته‌اند، ابوبکر البغدادی است.
03.jpg04.jpgترامپ درباره جزئیات این عملیات گفت زمانی که نیروهای آمریکایی البغدادی را محاصره کردند، او شروع به گریه و دویدن کرده وارد حفره‌ای شد و هنگامی که سعی می‌کرد از دست نیروهای آمریکایی بگریزد، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و با 3 کودکی که همراه او بودند کشته شد.
ترامپ در حال تماشای زنده فیلم کشتن ابوبکر البغدادی:
05.jpgعلاوه بر 3 کودکی که به همراه البغدادی کشته شدند، دو همسر او نیز در حالی که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، کشته شدند. 11 کودک از محل عملیات خارج شده و به جای دیگری منتقل شدند. تعدادی از پیکارجویانی که در محل عملیات بودند نیز خود را تسلیم کردند ولی تعداد بیشتری از آنها کشته شدند.
او گفت که 15 دقیقه پس از مرگ البغدادی در نتیجه انفجار کمربند انفجاری، آوار کنار زده شده و از جسد البغدادی نمونه برداری شد.

هیچ نظری موجود نیست: