۱۳۹۸/۰۵/۲۴

نفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق رفع توقیف شد


به رغم تلاش دولت آمریکا برای ادامه توقیف گریس ۱، فابین پیکاردو، رئیس دولت محلی جبل الطارق عصر پنج‌شنبه ۲۴ مرداد حکم توقیف این کشتی را لغو کرد. به این ترتیب این ابرنفتکش اجازه یافت تا به حرکت خود در آب‌های بین‌المللی ادامه دهد.
به گزارش یورو نیوز، پیش از انتشار خبر آزادی گریس ۱ آمریکا خواستار ادامه توقیف آن شده بود. یک مقام رسمی جبل الطارق ظهر پنج‌شنبه ۲۴ مرداد به یورونیوز گفت که واشنگتن می‌خواهد نفتکش ایرانی گریس-۱ به نفع آمریکا توقیف شود. دادگاه عالی جبل الطارق که قرار بود صبح امروز درباره ادامه یا عدم ادامه توقیف این نفتکش تصمیم بگیرد قرار است تا ساعاتی دیگر در خصوص درخواست رسمی آمریکا رای خود را صادر خواهد کرد.
دولت محلی جبل الطارق، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا طی دادخواستی خواستار ادامه توقیف گریس-۱ شده است. وزارت دادگستری آمریکا طی درخواستی اتهام‌های جدیدی را در این رابطه مطرح کرده است.»
جزییات بیشتر در مورد دادخواست وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر نشده است. از سوی دیگر روزنامه کرونیکل به نقل از آنتونی دادلی، قاضی دادگاه عالی نوشته بود که اگر دادخواست آمریکا نبود، نفتکش گریس-۱ تاکنون آزاد شده بود.
این دادخواست ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه چهارشنبه ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) به مقام‌های جبل الطارق ارائه شد.
پیش از این یک منبع آگاه که نامش ذکر نشده است به رویترز گفته بود: «نفتکش توقیف شده گریس-۱ که حامل نفت خام ایران بود، احتمالا طبق تصمیم دادگاهی که امروز پنجشنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) برگزار می‌شود، اجازه خواهد یافت که جبل الطارق را ترک کند.»

هیچ نظری موجود نیست: