وزارت امور خارجه آمریکا، جواد نصرالله، فرزند حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین را به فهرست افراد و گروه‌های تروریستی افزود و آنها را تحریم کرد.
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، پسر نصر الله را که یکی از فرماندهان عالی‌رتبه حزب پدرش است، «تروریست جهانی» توصیف کرد.
براساس تحریم‎‌های جدید همه دارایی‌های پسر نصرالله مصادره شده و معامله با او و گردان‌های مجاهدین ممنوع می‌شود. وزارت امور خارجه او را رهبر آینده‌دار حزب‌الله دانست.
وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز تحریم‌هایی علیه برخی عناصر حزب‌الله که برخی عملیات‌ها در عراق را رهبری می‌کنند، وضع کرد.
اوفاک، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه چهار نفر از افراد مرتبط با حزب‌الله که اقدامات عملیاتی، مالی و اطلاعاتی را در عراق انجام می‌دهد، تحریم کرد. نام این چهار نفر شبل محسن عبيد الزيدی، يوسف هاشم، عدنان حسين كوثرانی ومحمد عبد الهادی فرحات اعلام شده است.
سیگال ماندلکر، مدیر بخش تروریسم و اطلاعات وزرات خزانه‌داری آمریکا گفت که «حزب‌الله نماینده تروریستی رژیم ایران است که می‌کوشد حاکمیت را در عراق تضعیف و ثبات خاورمیانه را مختل کند. ما همه تسهیل‌کنندگان تروریست مانند الزیدی که نفت به ایران قاچاق می‌کرد، برای حزب‌الله پول جمع کرد و پیکارجو به سوریه می‌فرستاد را هدف قرار می‌دهیم.»