۱۳۹۷/۰۵/۱۴

کاهش قیمت دلار در بازار به ۹۶۷۰ تومان / سقوط قیمت سکه به کانال ۳.۶ میلیون تومان

 
قیمت سکه، طلا و دلار در حالی امروز کاهش یافت که قیمت طلا به ۲۸۵ هزار تومان در هر گرم رسید و سکه طلا به ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسید و هر دلار به ۹ هزار و ۶۷۰ تومان رسید.
به گزارش «انتخاب»، قیمت هرقطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با کاهش ۲۵ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی موسوم به بهارآزادی طرح جدید نیز همسو با طرح قدیم با ۴۱ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون ۶۹۰ هزار تومان نزول کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار با کاهش ۱۰ هزار تومانی هر گرم ۲۸۵ هزار تومان معامله شد.
 در آنسوی بازار نرخ ارز‌ها نیز با کاهش مواجه شده اند و هر دلار در بازار ۹ هزار و ۹۶۷۰ تومان، یورو با قیمت ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان و پوند با قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم ۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.
 سقوط قیمت سکه به کانال ۳.۶ میلیون تومان
همزمان با نزدیک شدن به اعلام جزئیات بسته جدید ارزی دولت، سقوط قیمت‌ها در بازار ارز و سکه آغاز شده است.
 به نوشته تسنیم، فردا، زمان اعلام جزئیات بسته جدید ارزی دولت است که از هفته قبل، وعده اش را داده.
با نزدیک شدن به زمان اعلام جزئیات بسته ارزی دولت، ریزش قیمت‌ها در بازار‌های ارز و طلا آغاز شده که علتش هم به خوش بینی بازار نسبت به سیاست‌های جدید ارزی برمی گردد.
 گفته می‌شود خرید و فروش دلار و بازگشایی صرافی‌ها نیز در این بسته دیده شده است و عملاً عنوان قاچاق و عملیات مجرمانه از این بخش برداشته خواهد شد.
 فعالان بازار پیش بینی می‌کنند در صورتی که خرید و فروش دلار آزاد شود، علاوه بر دلار‌های صادرکنندگان، حجم زیادی از دلار‌های خانگی نیز روانه بازار شود؛ و همین امر به کاهش قیمت ارز در بازار کمک می‌کند.
یکی از خبر‌های تایید نشده از بسته جدید ارزی دولت این است که ارز دولتی از ۴۴۰۰ تومان فعلی به ۸۵۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.
 این احتمال موجب شده تا برخی از صرافی‌ها بگویند که دلار در بازار غیررسمی هم با تصمیم دولت، کاهش پیدا کند و به رقمی نزدیک ۸۵۰۰ تومان برسد.
 برهمین اساس، مردم و بازاری‌ها تصور می‌کنند که قرار است نرخ دلار در بازار غیررسمی به ۸۵۰۰ تومان برسد از همین رو از خرید و فروش ارز دست برداشته و در انتظار کاهش قیمت‌ها و البته اعلام جزئیات بسته جدید ارزی هستند.
 ریزش قیمت‌ها که از چند روز قبل در بازار ارز و سکه آغاز شده در حالی کماکان ادامه دارد که امروز قیمت سکه بهار آزادی به کانال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سقوط کرد.
 سکه طرح جدید با قیمت ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.
فعالان بازار پیش بینی میکنند سقوط قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و تا ساعاتی دیگر مشخص نیز دلار و سکه در چه کانالی درجا بزنند.

هیچ نظری موجود نیست: