۱۳۹۷/۰۵/۰۹

ترامپ: بدون هیچگونه پیش‌شرطی برای گفتگو با سران ایران آماده هستم

USA, Washington: Donald Trump und Jean-Claude Juncker (Getty Images/AFP/S. Loeb)رئیس جمهور امریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که آماده است با سران جمهوری اسلامی ملاقات و گفتگو کند. او گفت که برای گفتگو با مقام‌های ایرانی، هیچ پیش‌شرطی قائل نیست.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، دوشنبه (۳۰ ژوئیه) در کاخ سفید اعلام کرد که آماده است، "بدون هیچ پیش‌شرطی" با مقام‌های ایران گفتگو کند.
ترامپ که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا، سخن میگفت، اظهار داشت: "اگر آنها خواهان ملاقات باشند، ما آماده هستیم".
ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است با حسن روحانی ملاقات کند، گفت: «با هر کسی حاضرم ملاقات کنم، زیرا من اهل گفتگو هستم، به ویژه وقتی که خطر جنگ در میان باشد».
ترامپ گفت: «آنها هماکنون در شرایط سختی هستند. من به توافق هسته‌ای با ایران پایان دادم، زیرا آن توافق مسخره بود. اگر آنها مایل به دیدار و گفتگو باشند، من هم در هر زمانی که آنها بخواهند آماده برای دیدار هستم.»
ترامپ تأکید کرد که برای ملاقات با سران ایران هیچ پیششرطی لازم نیست.
ترامپ گفت که حاضر است با ایران بر مبنایی جدید و نه مثل سابق (برجام) به توافقی تازه برسد و این به سود همه است، هم ایران، هم امریکا و هم سراسر جهان.
او در عین حال هشدار داد که ایران "هرگز اجازه نخواهد یافت" به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند.

هیچ نظری موجود نیست: