۱۳۹۷/۰۴/۲۸

چرا فرانسوی‌ها از انتقاد به اصلیت آفریقایی بازیکنان تیم ملی خشمگین شدند؟

 
 
یورونیوز : بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال فرانسه در جام‌جهانی روسیه انتشار عبارت «آفریقا پیروز شد» در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شد. 
از رییس جمهوری ونزوئلا گرفته تا برخی از کاربران توئیتر با اشاره به اصلیت آفریقایی برخی از خانواده‌های بازیکنان تیم ملی فرانسه، افتخار پیروزی را متعلق به آفریقا دانستند. 
آژانس ارتباطات اسپورف (sporf) که اتفاقات و اخبار جام‌جهانی را از دید هواداران پوشش می‌داد در یک پست توئیتری با نوشتن اسم بازیکنان تیم ملی فرانسه و اضافه کردن پرچم کشوری که اصلیت خانواده آن ورزشکاران به آن تعلق دارد در کنار اسم هر یک از بازیکنان نوشت:«همه با هم برای فرانسه»
 
 
بنژمن مندی یکی از بازیکنان تیم‌ملی فرانسه در بازی‌های جام‌جهانی روسیه با تعویض پرچم‌ کشورهای آفریقایی با پرچم فرانسه به توئیت اسپور‌اف واکنش نشان داد و در انتها نوشت: «تصحیح شد.»
 
 
در آن سوی اقیانوس اطلس، ترور نوآ، طنزپرداز و منتقد رسانه‌ای اهل آفریقای جنوبی که مجری برنامه «دیلی شو» در یک شبکه تلویزیونی آمریکایی است در برنامه خود آواز «آفریقا برنده جام‌جهانی شد» را سر داد.
 
 
نیکولا بتم، بستکبالیست تیم ملی فرانسه که در یک تیم آمریکایی بازی می‌کند به این جمله واکنش نشان داد و در حساب توئیتری خود با اشاره به اینکه با داشتن پدری اهل کامرون به فرانسوی بودن خود افتخار می‌کند. او می‌گوید که در فرانسه بزرگ شده و در این کشور آموزش دیده و رشد کرده است.
 
 
نیکولا بتم با اشاره به جوانان فرانسوی که وی و امثال او را سرمشق خود قرار داده‌اند نوشت: «من از ۱۵ سالگی با لباس ملی فرانسه در مسابقات بین‌المللی پیروز شده‌ام. ما به فرانسوی بودن خود افتخار می‌کنیم و برای فرانسه است که پیروز می‌شویم.»
ایوان فورنیه، دیگر بستکبالیست فرانسوی که در آمریکا اقامت دارد خطاب به ترور نوآ نوشت: «تو واقعا خجالت‌آوری!».
 
این بستکبالیست فرانسوی در یک پست دیگر توئیتری نوشت: «دیگر جمله آفریقا برد را تکرار نکنید. آیا وقتی آمریکا در بازی‌های المپیک پیروز می‌شود این آفریقایی‌ها هستند که می‌برند؟ یا وقتی آفریقای جنوبی وقتی در مسابقات راگبی پیروز می‌شود این اروپایی‌ها هستند که برنده بازی هستند؟ دیگر بس کنید. ما همگی فرانسوی هستیم.»
رودی گوبر، دیگر بستکبالیست فرانسوی که در یک تیم آمریکایی بازی می‌کند، با به اشتراک گذاشتن ویدیوی ترور نوآ نوشت: «بهتر است برنامه تلویزیونی‌ات را ادامه ندهی.»
 

هیچ نظری موجود نیست: