۱۳۹۷/۰۴/۲۱

ترامپ: وقتش برسد حکومت ایران خودش با من تماس خواهد گرفت

 
 
دونالد ترامپ می‌گوید، اقتصاد ایران در حال فروپاشی است، اما او اطمینان دارد، وقتش که برسد حکومت ایران با او تماس خواهد گرفت و خواهد گفت، بیا با هم معامله‌ای کنیم.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌گوید که معضلات اقتصادی، حاکمیت ایران را مجبور خواهد ساخت وارد یک معامله امنیتی با واشنگتن شود، البته پس از آنکه جمهوری اسلامی از برنامه هسته‌ای خود عقب‌نشینی کرده باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در رابطه با موقعیت حاکمیت جمهوری اسلامی گفت: «می‌دانم که آنها مشکلات زیادی دارند و اقتصاد آنها در حال فروپاشی است. اما بگذارید یک چیزی به شما بگویم: وقتش که برسد، آنها با من تماس خواهند گرفت و خواهند گفت، بیاییم با هم معامله‌ای بکنیم. آنها امروز وضعیت دردناکی دارند.»
پمپئو: ایران همچنان اسلحه به خاورمیانه صادر می‌کند
در این میان مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یک پیام توییتری خواستار قطع منابع درآمدی جمهوری اسلامی شد.
وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه (۱۲ ژوئیه/ ۲۱ تیر) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که آمریکا از شرکا و متحدان خود می‌خواهد به کارزار اعمال فشار اقتصادی بر حکومت ایران بپیوندند، تا همه منابع درآمدی که "رژیم از آن برای تأمین مالی تروریسم و جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند"، قطع شوند.
مایک پومپئو در آستانه دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همچنین توییت کرد: «ایران همچنان تسلیحات به مناطق مختلف خاورمیانه می‌فرستد. موضوعی که نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. رژیم ایران می‌خواهد در هر جای ممکن مشکل ایجاد کند. متوقف کردن آن مسئولیت ماست.»
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که گفت‌وگوهای سه روز در عربستان سعودی با موضوع ایران به پایان رسیده است.
این مقام رسمی پیش از سوار شدن به هواپیما حامل پمپئو به خبرنگاران گفته است که در این نشست سه روزه "راه‌های جدید برای بستن منابع مالی ایران مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفته است".
متلاشی کردن یک شبکه انتقال پول
از سوی دیگر، معاون خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی یک شبکه انتقال غیرقانونی منابع مالی برای ایران را متلاشی کرده‌اند.
رویترز با درج گزارشی در این باره می‌نویسد، این اقدام در راستای تلاش‌های آمریکا برای محدود کردن تجارت ایران و دسترسی‌های ارزی این کشور در منطقه انجام شده است.
سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفته است: «ما مشترکا یک شبکه تبدیل ارزی که میلیون‌ها دلار را به سپاه پاسداران ایران انتقال می‌داد مختل کرده‌ایم.»
او گفت، این شبکه در ماه مه برچیده شد. به گفته او، این شبکه از سیستم مالی امارات برای مبادلات ارزی و انتقال پول از ایران و تبدیل آن به دلار آمریکا استفاده می‌کرد تا مورد استفاده گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه قرار بگیرد.
مندلکر گفت، این شبکه که توسط مقام‌های بانک مرکزی ایران هدایت می‌شد اسناد را جعل می‌کرد و معاملات خود را به صورت مبدل و پشت شرکت‌های صوری و کاغذی (شرکت‌هایی که تنها روی کاغذ وجود خارجی دارند) پنهان می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست: