۱۳۹۷/۰۴/۲۵

محسن‌ اژه‌ای: خریداران ۲ تُن سکه پدر و پسر هستند

 
 
سخن‌گوی قوه قضاییه در نشست خبری روز یکشنبه ۲۴ تیر گفت خریداران ۲ تُن سکه یک پدر و پسر هستند که پیش از این نیز در سال ۹۱ دستگیر شده بودند.
محسن اژه‌ای با اشاره به انتشار خبر دستگیری یکی از این دو فرد توسط پلیس گفت:« به گونه ای این خبر مطرح شد که (گویی) این فرد دو تن سکه همراه داشته است در حالی که از ایشان در بازداشت فعلی هیچ سکه ای گرفته نشده است.»
سخن‌گوی قوه قضاییه خریداران ۲ تن سکه را حمید مظلومی معرفی کرد که به همراه فرزندش، محمدرضا مظلومی خرید و فروش عمده ارز و سکه داشته‌اند.
تخصیص ارز برای واردات
اژه‌ای با تاکید بر نظارت و بررسی برخی نهادها در زمینه ثبت سفارش گفت اکنون مشخص شده است که دو برادر برای واردات کاغذ ۲۵ میلیون دلار ارز گرفته‌اند در صورتی‌که در خصوص واردات کاغذ هیچ سابقه‌ای نداشته‌اند.
خرید و فروش ارز
سخن‌گوی قوه قضاییه با اشاره به وجود افرادی که با مبالغ هنگفتی خرید و فروش ارز می‌کنند، گفت:« بر اساس تحقیقات رخ داده مشخص شد که اصلا صرافی ندارند اما مبالغ سنگینی خرید و فروش ارز داشته اند و در ورود و خروج ارز دخیل هستند؛ برخی از آنان دستگیر شدند و ادعا می‌کنند که با هماهنگی بانک مرکزی فعالیت داشتند.»
«مائده هژبری یک شب هم بازداشت نبوده است»
محسن اژه‌ای با انتقاد از افرادی که مقید به ارزش‌های اسلام نیستند گفت:« ممکن است فردی در صفحه خصوصی و با دسترسی شخصی عکسی از خود منتشر کند و بگوید فضای شخصی است اما وقتی عمومی است آیا قانون و شرع قبول می‌کند که چنین رفتاری صورت گیرد؟ حتما اینها خلاف قانون و شرع است و هر دستگاهی هم در این خصوص کوتاهی کرده است برای برخورد باید از مردم و امت شهیدپرور عذرخواهی کند.»
سخن‌گوی قوه قضاییه با دروغ خواندن ادعای برخی مبنی بر شکنجه شدن مائده هژبری گفت که او حتی یک شب هم بازداشت نبوده است.
محسن اژه‌ای تصریح کرد که به بازداشت نشدن این دختر نوجوان اعتراض دارد.
سخن‌گوی قوه قضاییه با اشاره به مستند «بیراهه» گفت: « صدا و سیما برای انذار و تبشیر، یک آسیب شناسی و‌ برای جلوگیری از آسیب های آینده کلیپی پخش کرده است، اینهایی که اعتراض می‌کنند به چه چیزی اعتراض دارند؟ چرا به فحاشی که این دختر و دیگران کرده اند، اعتراضی نمی کنند؟»
اژه ای تاکید کرد به علت این‌که اسم دختر نوجوان برده نشده است و تصویرش واضح نبوده‌ است، پخش اعترافات او «اشکالی نداشته است.»

هیچ نظری موجود نیست: