۱۳۹۷/۰۳/۰۹

مهدی کروبی: عزرائیل تعیین کننده سرنوشت حصر غیرقانونی ما خواهد بود


مهدی کروبی حصرخانگی اش را "غیرقانونی" خوانده و گفته "ظاهرا پایانی هم بر این خودسری نیست" مهدی کروبی، از چهره های سیاسی ایران که از هشت سال پیش در حصرخانگی است، در نامه ای سرگشاده گفته است که سرنوشت "حصر غیرقانونی و بی‌ضابطه" او توسط عزائیل و با مرگ او "یا آن دیگری" تعیین می‌شود.
وب سایت سحام نیوز از منابع خبری نزدیک به آقای کروبی، امروز نهم خرداد (سی مه) نامه او خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را منتشر کرده است.
آقای کروبی که دبیر کل حزب اعتماد ملی است، نوشته "هشت سال است که از حصر غیر قانونی و بی ضابطه می‌گذرد و ظاهرا پایانی هم بر این خودسری نیست و کسی هم خود را در قبال آن پاسخگو نمی‌داند. با این روند به نظر مى رسد ملک الموت حضرت عزرائیل تعیین کننده سرنوشت آن باشد بدین روی که یا ما زودتر می‌رویم و یا آن دیگری".
اسماعیل احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی ایران شش سال پیش گفته بود که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت حصرخانگی آقای کروبی، میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد را شخصا به عهده گرفته است.
به نظر می رسد که اظهارات آقای کروبی از حل و فصل موضوع حصر با مرگ خودش یا "آن دیگری" اشاره ای به آیت‌الله خامنه ای و نقش او در این باره است.
علی مطهری نائب رئیس مجلس ایران تاکنون چندبار گفته است که حصرخانگی چهره های سیاسی ایران باید پایان یابد و خبر داده که در این باره تلاش شده تا با آقای خامنه ای گفت‌و‌گو شود. حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در هر دو دوره رقابت های انتخابات ریاست جمهوری وعده رفع حصر را مطرح کرده اما چهره های نزدیک به او در دولت ایران می گویند برای عمل به این وعده "موانعی وجود دارد".
مهدی کروبی در این نامه گفته است که با توجه به شرایط موجود در ایران امکان دبیرکلی او بر حزبی که تاسیس کرده وجود ندارد و از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خواسته تا با استعفای او موافقت کنند "تا راه انتخاب دبیرکل مطابق اساسنامه با اکثریت آرا فراهم گردد".
آقای کروبی این نامه را از منزلش در جماران منتشر کرده است. این خانه زمانی متعلق به دختر آیت‌الله روح الله خمینی، موسس جمهوری اسلامی ایران بوده اما با فروش آن اکنون محل حصرخانگی شده است.
درخواست او برای قبول کناره گیری‌اش از دبیرکلی حزب اعتماد ملی، دومین بار است که طی کمتر از یک هفته مطرح می شود. آقای کروبی در نامه امروز گفته در صورتی که از حصرخانگی خارج شود، به کار حزبی بازخواهد گشت.

هیچ نظری موجود نیست: