۱۳۹۷/۰۲/۲۶

قاسم افشار، گوینده پیشین خبر تلویزیون ایران درگذشت

قاسم افشار
قاسم افشار، گوینده‌ سابق خبر تلویزیون ایران در سن ۶۶ سالگی در تهران درگذشت.
به گزارش رسانه‌های ایران آقای افشار به دلیل ایست قلبی درگذشته است.
قاسم افشار که با نام بهرام افشار هم شناخته می‌شد، از مجریان باسابقه بخش خبر تلویزیون ایران بود که در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب اسلامی کار خود را آغاز کرد.
چهره و صدای او برای بسیاری از مخاطبان تلویزیون ایران با اخبار دوره جنگ عراق با ایران به یاد آورده می‌شود.
آقای افشار در سال‌های ابتدای انقلاب ۱۳۵۷ تحصیل در رشته روان‌شناسی را آغاز کرد اما با انقلاب فرهنگی درس او نیمه تمام ماند. بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد در همان رشته لیسانس و فوق لیسانس گرفت.
رفتن او از تلویزیون ایران در سال ۱۳۸۸ و هم‌زمان با اعتراض‌ها به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران خبرساز شد.
بسیاری تصمیم او برای ترک صدا و سیما را اقدامی سیاسی می‌دانستند و می‌گفتند که او در اعتراض به سرکوب معترضان این کار را کرده است.
اما بعضی دیگر این گزارش‌ها را شایعه و نادرست خواندند. محمدرضا حیاتی از دیگر مجریان باسابقه خبر تلویویزیون و از همکاران قدیمی آقای افشار بعدها در مصاحبه‌ای به روزنامه شرق گفت که رفتن او از صدا و سیما ربطی به مسائل کاری نداشته و او به دلیل دیگری این تصمیم را گرفته است. با این حال آقای حیاتی در آن مصاحبه گفت: "البته آقای افشار هم باید می‌دانست ترک کردن میدان خبر در آن شرایط باعث انتشار چنین شایعاتی می‌شود و می‌توانست رفتن خود را به تأخیر بیندازد."
فواد بابان، همکار دیگر آقای افشار و از گویندگان سابق خبر رادیو تلویزیون در گفت‌وگویی درباره آقای افشار او را از "یکه‌تازان عرصه خبر" توصیف کرده بود که "در مدت خدمتشان حتی یک روز غیبت یا یک دقیقه تأخیر نداشتند".

هیچ نظری موجود نیست: