۱۳۹۷/۰۳/۰۸

موگرینی از راهکارهای مشخص برای تداوم معاملات با ایران خبر داد

Federica Mogherini Hohe Vertreterin der EU für Außen- und Sicherheitspolitik (Getty Images/AFP/J. Thys)
هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که کمیسیون این اتحادیه "پیشنهادهای مشخصی" را برای تعدیل تحریم‌ها علیه ایران در دست بررسی دارد تا معاملات نفت و گاز با ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور امکان‌پذیر گردد.
فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۸ مه (۷ خرداد) گفت که در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا "پیشنهادهای مشخصی" برای تعدیل تحریم‌های واشنگتن علیه ایران ارائه شده است.
خانم موگرینی افزود، قرار است "طی هفته‌های آینده" این راهکارهای پیشنهادی از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا تکمیل شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کمیسیون اتحادیه اروپا در اواسط ماه مه کشورهای عضو را فراخوانده بود، به منظور دور زدن تحریم‌های مالی ایالات متحده و امکان تداوم معاملات نفت و گاز با ایران "واریز مبالغی، فقط برای یک بار، به حساب بانک مرکزی ایران را مورد بررسی قرار دهند".
دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که شاید بتوانند خریدهای نفتی خود را از مسیر بانک‌های مرکزی هر یک از این کشورها انجام دهند.
کمیسیون اتحادیه اروپا در اواسط ماه مه وارد روندی شد که بتواند از شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا حفاظت کند، تا این شرکت‌ها همچنان در ایران فعال بمانند.
از سوی دیگر کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد موانع سرمایه‌گذاری برای معاملات در ایران را با کمک "بانک سرمایه‌گذاری اروپایی" (EIB) برطرف سازد.

هیچ نظری موجود نیست: