۱۳۹۷/۰۲/۰۶

آلمان نمی‌تواند محافظ سابق بن لادن را از این کشور اخراج کند


محافظ پیشین بن لادن (در لباس راه‌راه نارنجی) سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار وارد آلمان شد

روزنامه «بیلد» چاپ آلمان گزارش داد که «سامی الف» که گفته می شود زمانی محافظ شخصی اسامه بن لادن سرکرده القاعده بود، اکنون به صورت پناهنده درشهر بوخوم آلمان زندگی می کند و با آنکه دولت آلمان از دادن پناهندگی به او خودداری کرده، با گرفتن حقوق پناهندگی درکنار همسرآلمانی و ۳ تن از فرزندانش روز گار می گذراند.
گفته می شود سامی از سال ۱۹۹۷ درآلمان اقامت داشته و دولت نگران از اینکه اگر به کشورش تونس بازگردانده شود مشکل خواهد داشت از اخراج او خودداری می کند.
گفته شده «سامی» نام اصلی او نیست و از ترس شناخته شدن به این نام خوانده می شود. او ماهانه ۱۴۳۰ دلار از دولت آلمان دریافت می کند.
وی علاوه بر این کمک نقدی از مزایای رفاهی دیگر از جمله مسکن و پوشاک نیز برخوردار است.
مساله اقامت سامی در آلمان پس از آن عیان شد که حزب راستگرای مخالف مهاجرت، «آلترناتیو آلمان» از مقامهای محلی خواست محل اقامت وی را اعلام کنند.
مقامهای امنیتی آلمان گفته اند سامی در اردوگاههای تروریستی القاعده در افغانستان در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ آموزش دیده و در سال ۲۰۰۵ چند ماهی در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان محافظ شخصی بن لادن بوده است.
سامی این موضوع را انکار کرده اما قاضی آلمانی می گوید گزارش امنیتی صحیح است.
در سال ۲۰۰۵ پروانه اقامت سامی درآلمان تمدید نشد و فرمان اخراج وی صادر شد.
بیلد می نویسد سامی چندین بار درخواست بازنگری داده و سرانجام در سال ۲۰۱۷ قاضی با این عنوان که اگر سامی به تونس فرستاده شود، شکنجه خواهد شد حکم اخراج را لغو کرده است.
سامی در هر حال یک خطر امنیتی تلقی شده و هر روزه باید به پلیس بوخوم گزارش روزانه بدهد که چه می کند.
این روند گزارش روزانه به پلیس از سال ۲۰۰۶ ادامه داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: