۱۳۹۶/۰۶/۲۷

اظهارات ضدونقیض مقامات ایران درباره بسته کشف شده در نجف‌آباد

 
تصویری که از 'بسته مشکوک' منتشر شده

 در حالی که یک فرمانده سپاه پاسداران ایران از کشف و خنثی شدن یک "بسته انفجاری" در خودرویی در شهر نجف‌آباد استان اصفهان در مرکز ایران خبر داده بود، نماینده نجف‌آباد و یک مقام امنیتی وزارت کشور ایران در مورد ماهیت این بسته ابراز تردید کرده‌اند.
به گزارش سایت سپاه نیوز، سرهنگ سیف‌الله رشیدزاده، فرمانده‌ لشکر ۸ زرهی نجف اشرف، صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور تأیید کرده بود که شب گذشته مأموران نیروی انتظامی در واکنش به گزارش‌های مردم منطقه درباره توقف خودرویی مشکوک به محل اعزام شدند و یک "بسته مشکوک مجهز به چراغ چشمک زن" یافتند که به خودرو نصب شده بود.
این فرمانده سپاه گفت که بعد از شناسایی این بسته، نیروهای لشکر ۸ زرهی نجف اشرف سپاه پاسداران هم به گروه های عملیاتی ملحق شدند و "گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت ۲۳:۳۰ با بررسی های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی؛ پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت ۱۵ دقیقه بامداد آن را منهدم کردند."
اما جواد زرین کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور ایران گفته است: "بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف آباد کشف شد لزوماً انفجاری - تروریستی نبوده است."
او گفت ماهیت این بسته در حال بررسی است و نتیجه این بررسی بعدا اعلام می‌شود.
ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس ایران هم گفته که بسته کشف شده یک "بمب قدیمی و صوتی" بوده که زیر ماشین یکی از فعالان اقتصادی کار گذاشته شده بود و "احتمالا به دلیل خصومت شخصی بوده است".
سرهنگ رشیدزاده هم بعدا گفت که "بررسی های اولیه بر روی بسته مشکوک در صحنه نشان داد که این بسته بمب نیست، اما ظاهری مشکوک دارد."
یکشنبه شب گزارش‌هایی درباره پیدا و خنثی شدن یک بمب در نجف‌آباد در شبکه‌های اجتماعی و بعضی رسانه‌های ایران منتشر شده بود.
تصویری که در رسانه‌ها منتشر شده بسته‌‌ای را نشان می‌دهد که روی آن یک ساعت عقربه‌دار نصب شده و علاوه بر چند سیم، چراغ‌های قرمز کوچکی هم روی آن روشن است.
از جمله شایعات مطرح شده هنگام انتشار خبر این بود که خودروی مشکوک در نزدیکی منزل خانواده محسن حججی پیدا شده که چندی پیش در سوریه به دست داعش اسیر و کشته شد.
فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف این شایعه را رد کرده و گفته است که این بسته انفجاری در اطراف منزل محسن حججی پیدا نشده است.
از زمان حمله گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به ساختمان مجلس ایران و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران، نیروهای امنیتی و انتظامی ایران بارها از دستگیری عوامل مظنون به عضویت در این گروه یا گروه‌های دیگری خبر داده‌اند که به گفته مقامات قصد بمب‌گذاری یا حمله در شهرهای مختلف را داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: