۱۳۹۶/۰۵/۱۸

خبرهای ضد و نقیض درباره بازداشت آزاده نامداری


 زمانه : خبر بازداشت آزاده نامداری، مجری جنجالی تلویزیون حکومتی ایران که انتشار عکس و ویدئوی بدون حجاب از او در دو هفته گذشته خبرساز شده بود، در فضای مجازی به شکلی گسترده منتشر شده است. برخی رسانه‌ها نیز به این خبر پرداخته و نوشته‌اند آزاده نامداری در بدو ورود به تهران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شده است.
حساب کاربری توئیتر خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار توئیتی به نقل از «سینما دیلی» نوشته است: «رسانه‌ها از بازداشت آزاده نامدارى در روز گذشته و در بدو ورود به ایران خبر دادند/ یکى از مسئولان فرودگاه امام این خبر را تائید کرده.»
خبرگزاری مهر اما روز چهارشنبه ۱۸ مرداد به دنبال صحبت‌های مصطفی محبی، مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران این خبر را تکذیب کرده است. مهر نوشته است محبی خبر منتشره مبنی بر دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه را تکذیب کرده و گفته است: «چنین چیزی را نداشتیم.»
توئیتر روزنامه شرق اما توضیح دیگری را درباره این موضوع به نقل از محبی منتشر کرده است. او درباره بازداشت احتمالی آزاده نامداری گفته است: «من از دستگیری ایشان اطلاع ندارم، من گفتم او وارد زندان‌های تهران نشده است.»
خبرهای ضد و نقیض درباره بازداشت آزاده نامداری اما مورد توجه گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و از رهگذر این ماجرا موضوع حجاب اجباری، سلب آزادی‌های مدنی شهروندان و ضرورت اعتراض به چنین بازداشت هایی مطرح می‌شود.
آزاده نامداری، مجری ۳۳ ساله تلویزیون ایران که دختری ۱۰ ماهه دارد، به دنبال انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که او را بدون حجاب و در حال نوشیدن الکل در یک پارک در سوییس نشان می‌داد، بار دیگر به یک موضوع روز اجتماعی تبدیل شد.
تابناک نیز نوشت :  روز گذشته، آزاده نامدارى، مجری سرشناس تلویزیون به ایران بازگشت. در این میان، برخی منابع خبری تأکید می‌کنند که این مجری در بدو ورود به ایران در فرودگاه امام خمینی «ره» بازداشت شده. با این حال در بررسی‌های خبرنگار «تابناک» مشخص گشت، با این مجری در بدو ورود به ایران هیچ برخوردی نشده و خبر بازداشت نامداری صحت ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: