۱۳۹۶/۰۵/۱۵

نصب باتری برای قلب مهدی کروبی به دلیل پایین بودن ضربان

 
مهدی کروبی در بیمارستان محمدتقی کروبی روز یکشنبه اعلام کرد، پس از دو بار آنژیوگرافی به علت پایین بودن ضربان قلب مهدی کروبی، برای قلب وی باتری کار گذاشته شد.
مهدی کروبی که از اسفند سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی است، چندی پیش به علت عارضه قلبی، به بیمارستان منتقل شد.
محمدتقی کروبی، با اعلام خبر کار گذاشتن باتری برای قلب پدرش، «از محبت‌های بی‌دریغ مردم عزیز و دوستان» در توئیتر خود قدردانی کرد.
 
 
در همین ارتباط فاطمه کروبی، روز یکشنبه درباره وضعیت همسرش به سحام‌نیوز گفت: «همسرم پس از دو بار عمل آنژیوگرافی در بیمارستان قلب تهران و بیمارستانی که در حال حاضر بستری هستند، نهایتاً پزشکان تشخیص دادند که ضربان قلب آقای کروبی بین ۴۰ تا ۴۵ است و نیاز به پیس‌میکر دارند. امروز این عمل انجام شد و در حال حاضر ایشان به اتاق خودشان برگردانده شدند.»
فاطمه کروبی که خود نیز مدتی را در حصر گذرانده بود، با اشاره به وضعیت مهدی کروبی خواستار خروج مأموران امنیتی از خانه آنها در جماران شد.
فاطمه کروبی گفت: «شرایط آقای کروبی به گونه‌ای است که حصر ایشان نیازمند یک بازنگری کلی است. حضور نیروهای امنیتی درون منزل و شرایط خاص، نحوه نگهداری ایشان را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است که با توجه به شرایط قلبی ایشان نیازمند مراقبت‌های بیشتر و توجه بیشتر نسبت به نحوه نگهداری ایشان در حصر است. که ضروری‌ترین نکته، خروج ماموران امنیتی از منزل ما در جماران است.»
فاطمه کروبی همچنین گفت: «از مهندس موسوی و خانم رهنورد، فرزندان عزیز، و خواهر و برادر ایشان که گلی را برای آقای کروبی آورده بودند؛ و نیز دیگر نمایندگان محترم مجلس و شخصیت های سیاسی کشور که نسبت به این مهم توجه کردند، تشکر می‌کنم.»
سایت کلمه هم گزارش کرده است روز یکشنبه عبدالله نوری، وزیر کشور دولت محمد خاتمی، در بیمارستان حضور یافت و آخرین وضعین مهدی کروبی را از فاطمه هاشمی و محمدتقی کروبی جویا شد.
مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از اسفندماه سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر قرار دارند.
پس از اعلام بیماری قلبی مهدی کروبی و نیز اعلام نگرانی شدید دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از وضعیت سلامت آنها، بسیاری از فعالان سیاسی، اجتماعی، تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان مجلس خواستار آزادی محصوران شد‌ه‌اند.
مقام‌های ایرانی به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم بارها گفته‌اند که تصمیم درباره رفع حصر به عهده شخص آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است.
علی مطهری پیشتر نقل کرده بود که آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به سؤال وی درباره رفع حصر گفته بود: «اگر اینها محاکمه شوند حکم‌شان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»
در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری اخیر تقریباً در همه شهرهای ایران، یکی از شعارهای اصلی هواداران حسن روحانی این بود: «پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه.»
حسن روحانی در اجتماع انتخاباتی مردم کرمان، در پاسخ به شعارها برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفته بود: «به شما قول می‌دهم پیام شما را منتقل کنم و با تمام توان آن را پیگیری کنم.»

هیچ نظری موجود نیست: