۱۳۹۶/۰۱/۱۲

تلگرام امکان تماس صوتی را فراهم کرد


مسئولان تلگرام اعلام کرده‌اند که کاربران این پیام‌رسان در کشورهای غرب اروپا از روز پنجشنبه، ۳۰ مارس، می‌توانند به هم زنگ بزنند و تماس صوتی داشته باشند.
به نوشته بی بی سی، گفته شده است که به‌تدریج، امکان تماس صوتی برای تمام کاربران تلگرام در سراسر دنیا فراهم خواهد شد.
در توضیح تلگرام آمده است که در چند ماه گذشته تلاش شده است که تماس‌های صوتی از طریق این پیام‌رسان، از نظر کیفی، سرعت و امنیت در بهترین وضعیت باشند.
در توضیح تلگرام درباره تماس‌های صوتی این پیام‌رسان آمده است که سازوکار این تماس‌ها بر مبنای شیوه رمزگذاری چت‌های محرمانه تعریف شده است؛ یعنی همان سیستمی که تلگرام در سال ۲۰۱۳ میلادی برای جلوگیری از استراق‌سمع و مداخله فرد سوم در ارتباطات تلگرامی به کار برد.
آنها اضافه کرده‌اند که لازم بود برای تماس‌ها از طریق تلگرام، شیوه آسان‌تری به کار گرفته شود و به همین دلیل، شیوه رمزگذاری تماس‌های صوتی به گونه‌ای انجام شده است که برای اطمینان صددرصدی از امن بودن یک تماس، دو طرف مکالمه باید چهار "اموجی" (شکلک در تلفن‌های همراه) را که روی صفحه تلفن همراهشان ظاهر می‌شود، با هم مقایسه کنند. اگر تماس امن و مطمئن باشد، چهار اموجی دو طرف مکالمه عین هم خواهد بود.



 نشانه امن بودن تماس صوتی در تلگرام: دو طرف مکالمه باید چهار شکلک کاملا مثل هم در صفحه‌های تلفن خود داشته باشند  


بسیار سریع
تلگرام اضافه کرده است که گستردگی و ظرفیت بالای زیرساخت‌هایش، امکان انتقال سریع متن‌های نوشتاری بین کاربرانش را فراهم کرده است و با استفاده از همین زیرساخت‌ها تماس‌های صوتی بین کاربران هم با سرعت انجام خواهد شد.
در توضیحات تلگرام آمده است که در ماه‌های آینده و با گسترش شبکه انتقال این پیام‌رسان، سرعت ارتباطات، حتی در مناطق غیرشهری و دوردست، به سرعت نور نزدیک خواهد شد.
در صورتی که کسی نخواهد از طریق تلگرام با او تماس گرفته شود، می‌تواند تنظیمات پیام‌رسان در تلفن همراه خود را تغییر دهد.
 

هیچ نظری موجود نیست: