۱۳۹۳/۱۲/۰۱

وقتی خلیفه داعش در زندان آمریکا بود (+عکس)

اسناد و مدارک و کارت صادر شده برای البغدادی در زندان ارتش آمریکا نشان می دهد او به عنوان "شهروند غیرنظامی" و نه به عنوان تروریست یا فرد مسلح دستگیر شد.
یک رسانه آمریکایی عکس قدیمی از رهبر داعش منتشر کرد.شبکه تلویزیونی آمریکایی سی بی اس نیوز عکس قدیمی از ابوبکر البغدادی خلیفه داعش را منتشر کرد. این عکس مربوط به دوره حضور او در زندان پایگاه نظامی بوکا ارتش آمریکا در اوایل سال 2004 میلادی است.در این عکس او در لباس زندان دیده می شود.ابوبکر البغدادی متولد سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر سامرا در شمال بغداد است.گروه مسلح دولت اسلامی معروف به داعش هم اکنون مناطق گسترده ای از خاک عراق و سوریه را در کنترل خود دارد. داعش علاوه بر این شهرهایی از مصر و لیبی را نیز در اشغال خود دارد.داعش با کشتار دسته جمعی نظامیان و غیرنظامیان و استفاده از شیوه های بسیار خشن و وحشتناک از جمله سربریدن، زنده آتش زدن و پرتاب از بالای ساختمان برای مجازات افراد مشهور شده است.زندان بوکا یکی از سخت ترین زندان های ارتش آمریکا در عراق به شمار می رفت.12 نفر از سران داعش از جمله بغدادی، سابقه حضور در زندان بوکا در عراق را در همین دوره زمانی دارند.براساس این گزارش، بغدادی 10 ماه را در این زندان ارتش آمریکا گذراند.
ابوبکر البغدادی خلیفه داعش به هنگام حضور در زندان آمریکا در عراق در سال 2004
تصویر قدیمی از خلیفه داعش (عکس)
 
 سایت آمریکایی "بیزنس انسایدر" هم پس از بررسی و تحقیقات در این باره نوشت: مشخص شد که البغدادی به هنگام  جلسه با افراد مسلح در شهر فلوجه عراق، دستگیر و پس از چند روز به زندان منتقل شد.
دلیل زندانی شدن وی نیز این بود که دولت آمریکا معتقد بود بغداد عملیات های نظامی این کشور را در معرض خطر قرار می دهد.
البغدادی در آن مقطع به عنوان یک کارمند ساده دانشگاه در حال زندگی بود.
همچنین براساس مطالب منتشر شده در کتاب ISIS: Inside The Army of Terror به قلم هاشم الهاشمی کارشناس مسائل گروه های تندرو، او هدف ارتش آمریکا نبود بلکه فرد دیگری به نام نصایف نعمان نصایف هدف اصلی ارتش آمریکا بود.











ابوبکر بغدادی خلیفه داعش در مسجد موصل عراق 
وقتی خلیفه داعش در زندان آمریکا بود (+عکس)
عکس قدیمی از ابوبکر البغدادی خلیفه داعش
وقتی خلیفه داعش در زندان آمریکا بود (+عکس)
 
اسناد و مدارک و کارت صادر شده برای البغدادی در زندان ارتش آمریکا نشان می دهد او به عنوان "شهروند غیرنظامی"  و نه به عنوان تروریست یا فرد مسلح دستگیر شد.
تاکنون تنها تصویر علنی منتشر شده از البغدادی مربوط به زمانی است که خود را خلیفه دولت اسلامی اعلام و در مسجد اصلی شهر موصل عراق، نماز جمعه را اقامه کرد.
پس از این تاکنون نیز تنها یک فایل صوتی از ابوبکر البغدادی در اینترنت منتشر شد.

۱ نظر:

robo گفت...

عملیات خودش جمعه ... عملیات ها دیگه کدوم صیغه اس؟