۱۳۹۳/۱۰/۲۲

مهم‌ترین زن تحت تعقیب حال حاضر فرانسه از بیکینی تا روبنده

تقاطع: حیات بومدین، همسر و هم‌دست ۲۶ ساله‌ی “آمدی کولیبالی”، عامل گروگان‌گیری روز جمعه (۹ ژانویه-۱۹ دی) در سوپرمارکت “کوشنر” در شرق پاریس، هم‌اکنون به مهم‌ترین زن تحت تعقیب در فرانسه به شمار می‌رود.
کولیبالی عملیات گروگان‌گیری را یک روز بعد از قتل یک پلیس زن در محله‌ی “مونتروژ” پاریس انجام داد. او روز جمعه نیز پیش از آن‌که توسط پلیس کشته شود، جان چهار نفر از گروگان‌‌هایش را گرفته بود.
حال منابعی در پلیس فرانسه می‌گویند که “بومدین” در جریان عملیات کولیبالی حضور فیزیکی نداشته اما آخرین بار پنج‌شنبه‌شب و بعد از تیراندازی “مونتروژ” در کنار وی دیده شده است.
گزارش پلیس می‌گوید که این زن “خطرناک” و “مسلح” از زمان آن تیراندازی که در جریان آن یک پلیس زن تازه‌کار به نام “کلاریسا ژان فلیپ” کشته شد، متواری شده است.
گفته شده که “بومدین” همان شب از طریق یک پرواز از مادرید به استانبول رفته و از آن‌جا وارد خاک سوریه شده است.
در همین حال پلیس، روز شنبه (۱۰ ژانویه) بازجویی از همسران برادران کواشی، دو عامل حمله‌ی تروریستی خون‌بار به دفتر هفته‌نامه “شارلی ابدو” را آغاز کرده است.
سوابق مخابراتی نشان می‌دهند که در سال گذشته، حدود پانصد تماس تلفنی میان “ایزانا حمید” همسر شریف “کواشی” و “حیات بومدین” برقرار بوده است.
تصویری از بومدین در کنار کولیبالی که در آن با بیکینی دیده می‌شود مربوط به زمانی است که این زن فرانسوی-الجزایری هنوز به یک “قاتل جهادی” تبدیل نشده بود.
آن‌ها بعدتر در یک مراسم دینی با هم ازدواج کردند و پس از آن بومدین هیچ‌گاه بدون روبنده دیده نشد. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ برای “کولیبالی” که به جرم سرقت مسلحانه در زندان بود، منتظر ماند.
این زوج، هیچ‌گاه در “مراسم مدنی” که تنها ازدواج پذیرفته شده در قوانین فرانسه است به عقد هم در نیامدند.
“کولیبالی” و “شریف کواشی”، از مرتبط‌ترین افراد با جمال بِغال، تروریست فرانسوی الجزایری‌الاصل هستند که در سال ۲۰۰۵ از سوی دادگاه به ۱۰ سال حبس محکوم شد و در سال ۲۰۱۱ از زندان آزاد گردید. مکالمات تلفنی کولیبالی و کواشی فاش کرده که این دو با “بغال” در خانه‌اش در جنوب فرانسه دیدار کرده‌اند. گفته شده که کولیبالی و کواشی در زندان نیز یکدیگر را ملاقات کرده‌ بودند.

 

هیچ نظری موجود نیست: