۱۳۹۳/۱۰/۰۸

عکس برهنه گلشیفته فراهانی روی جلد مجله فرانسوی

تقاطع: تصویر برهنه‌ی گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی سینمای جهان، روی جلد تازه‌ترین شماره‌ی مجله‌ی فرانسوی “ایگوییست” (Égoïste) قرار گرفت.
“ایگوییست” یک مجله‌ی تخصصی عکس است که در فواصل زمانی نامنظم منتشر می‌شود و عکاسان مطرح جهان با آن هم‌کاری می‌کنند.
“کیرا نایتلی” (بازیگر و مدل بریتانیایی)، “رومن پولانسکی” (فیلم‌ساز فرانسوی-لهستانی)، “لئا سیدو” (بازیگر و مدل فرانسوی)، “برنار کوشنر” (وزیرخارجه سابق فرانسه)، “ناتالیا ودیانوا” (مدل روس)، “دالایی لاما” (رهبر دینی بوداییان تبت)، “ژرار دوپاردیو” (بازیگر فرانسوی)، “امیر کوستوریتسا” (فیلم‌ساز بوسنیایی)، “اوما تورمن” و “شارون استون” (دو بازیگر امریکایی)، “سلمان رشدی” (نویسنده هندی-بریتانیایی)، و “میخاییل گورباچف” (آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی) از جمله چهره‌هایی هستند که در شماره‌‌های اخیر مجله‌ی “ایگوییست” تصاویرشان منتشر شده است.
هفدهمین شماره‌ی این مجله در سی‌وهفتمین سال تاسیس آن و در دو جلد منتشر شده که تصویر روی جلد نخست آن به “کیت بلانشت” (Cate Blanchett) بازیگر استرالیایی اختصاص یافته و عکسی از گلشیفته فراهانی نیز روی جلد دوم این شماره‌ی “ایگوییست” قرار گرفته است. عکاس هر دو عکس، “پائولو راورسی”، عکاس مطرح مُد است.
گلشیفته فراهانی، پیش‌تر در تابستان گذشته، در گفتگویی با نیویورک‌تایمز فاش کرده بود که در مقابل دوربین این عکاس ایتالیایی مقیم پاریس برهنه شده است.
او در آن گفتگو، با اشاره به جنجال به وجود آمده بعد از انتشار عکس‌های برهنه‌‌اش در فیگارو در سال ۲۰۱۲، گفته بود: «وقتی که این ایده را مطرح کرد گفتم: ببین پائولو، من تا به حال مشکلات زیادی به خاطر این ماجرا داشته‌ام. بهتر است از این کار صرف‌نظر کنیم. ولی بعد، با خودم گفتم: اگر پائولو راورسی این عکس‌ها را نگیرد چه کسی بگیرد؟ انگار از تن من عبور می‌کرد و از روحم عکس می‌گرفت.»
نیویورک‌تایمز در همان زمان پیش‌بینی کرده بود که انتشار عکس‌های برهنه‌ی جدید “گلشیفته”، احتمالا جنجال دیگری را برای وی به همراه خواهد داشت.
این روزنامه‌ی امریکایی اضافه کرده بود که به دنبال انتشار تصاویر قبلی این بازیگر ۳۱ ساله، فردی که خود را مامور قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده بود با پدر و مادر او در ایران تماس می‌گیرد و می‌گوید که «سینه‌های دخترشان بریده می‌شوند تا مجازات شود».

هیچ نظری موجود نیست: