۱۳۹۳/۰۶/۲۰

بهترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان رایانه در سال 2014

عصرایران؛ - فناوری به رغم جنبه های مثبت و روشن بسیاری که به همراه دارد عاری از جنبه های منفی و تاریک نیز نیست. بدافزارها یا نرم افزارهای مخرب یکی از این جنبه های تاریک محسوب می شوند که با گسترش و نفوذ چشمگیر اینترنت تهدید آنها جدی‌تر از هر زمان دیگری است. با توجه به ارتباط رایانه ها در شبکه های مختلف، امروزه یک ویروس و یا کرم رایانه ای به راحتی می تواند میلیون ها دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش "گروه فناوری و آی تی" عصرایران، شرکت های تولیدکننده نرم افزارهای ضد ویروس برای مقابله با حملات بدافزارها تلاش می کنند تا محصولات خود را با کمترین تاثیر بر سرعت عملکرد رایانه کاربران و محافظت از هویت آنلاین و اطلاعات شخصی آنها عرضه کنند. برنامه های ضد ویروس مطرح و شناخته شده ویژگی های مختلفی مانند حفاظت کاربران از صفحات وب آلوده و مخرب، مدیریت امنیت دستگاه، نظارت بر دیوار آتش رایانه، آپدیت های نرم افزاری و ... را ارائه می کنند.
با این وجود، پرداخت هزینه خرید بسته های ضد ویروس این شرکت ها ممکن است بسیاری را از نصب نرم افزار ضد ویروس منصرف کند. برخی شرکت های فعال در این زمینه با در نظر گرفتن مساله مذکور محصولاتی رایگان را عرضه می کنند. در ادامه این مطلب برخی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین برنامه های ضد ویروس رایگان بر اساس معیارهایی مانند کاربرد آسان، ویژگی ها، میزان حفاظت و تاثیر کلی بر عملکرد رایانه را معرفی می کنیم.
بهترین ضد ویروس در مجموع تمامی بخش ها: آویرا (Avira Free Antivirus)
بهترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان رایانه در سال 2014
بنابر داده های آزمایشگاه ارزیابی AV-TEST، آویرا قوی‌ترین محافظت در برابر بدافزارهای شایع و روز صفر (Day-Zero) را ارائه می کند. رابط کاربری پیچیده آن در ابتدا ممکن است اندکی مشکل آفرین باشد. همچنین، ویروس یاب آویرا ممکن است بر سرعت عملکرد رایانه هایی که از رم پایینی برخوردار هستند، تاثیرگذار باشد. با این وجود، ویژگی هایی خوبی در این نرم افزار وجود دارند که از آن جمله می توان به تنظیمات موبایل پورتال و ایمنی کودک اشاره کرد. در مجموع، آویرا بهترین انتخاب رایگان برای مقابله با بدافزارها در نظر گرفته شده است.
بهترین خط دوم دفاعی: مالوربایتس (Malwarebytes Anti-Malware Free)
بهترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان رایانه در سال 2014
از نظر فنی، مالوربایتس یک نرم افزار ضد ویروس محسوب نمی شود اما مکملی عالی برای هر نرم افزار ضد ویروس است. این برنامه دارای کانون لیزر مانند به منظور از بین بردن بدافزارهای روز-صفر از روی رایانه کاربر است. ویژگی "آفتاب پرست" (Chameleon) نرم افزار مالوربایتس را استتار کرده و از این رو بسیاری از برنامه های مخرب قادر به شناسایی و یافتن آن نیستند. استفاده از این نرم افزار برای هر کاربری توصیه می شود.
بهترین رابط کاربری: آوست (Avast Free Antivirus)
بهترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان رایانه در سال 2014
نرم افزار ضد ویروس آوست به واسطه رابط کاربری دوستانه و کاربرپسند، عملکرد خوب و منحصر به فرد و مجموعه از ویژگی های مختلف مورد توجه کاربران دوستدار یک ضد ویروس رایگان قرار گرفته است. آوست نرم افزار ضد ویروس قابل اعتمادی بوده اما از نظر محافظت ضد ویروسی و یا ویژگی های اضافی بهترین محسوب نمی شود.
بهترین برای ویندوز 8: ای‌وی‌جی (AVG Antivirus Free)
بهترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان رایانه در سال 2014
از ویژگی های نرم افزار ضد ویروس محبوب ای‌وی‌جی می توان به قدرت بالاتر از سطح متوسط شناسایی بدافزار و تاثیر حداقلی بر سرعت عملکرد رایانه های کاربران اشاره کرد. دوستداران ویندوز 8 از رابط کاربری کاشی محور مدرن ای‌وی‌جی راضی خواهند بود اما تبلیغات موجود در این نرم افزار ممکن است آزار دهنده باشند.
حفاظت داخلی: ویندوز دیفندر (Windows Defender)
بهترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان رایانه در سال 2014
ویندوز دیفندر به همراه ویندوز 8 ارائه شد اما این به معنای عدم استفاده از گزینه های دیگر برای مقابله با حملات بدافزارها نیست. ویندوز دیفندر کمترین میزان تاثیرگذاری بر سرعت عملکرد رایانه کاربر نسبت به نرم افزارهای معرفی شده دیگر در این مطلب را دارد. با این وجود، در تشخیص بدافزارها خوب عمل نکرده و ویژگی های اضافی چندانی در آن یافت نمی شوند. بر همین اساس، اتکای محض به ویندوز دیفندر برای محافظت از رایانه توصیه نمی شود. 

هیچ نظری موجود نیست: