۱۳۹۳/۰۲/۱۳

مایکروسافت حفره امنیتی اکسپلورر را برطرف کرد

در پی کشف یک حفره امنیتی خطرناک در اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این مشکل را برطرف کرده است. مرورگر به روز شده شرکت مایکروسافت خطر حمله هکرها به سیستم عامل کامپیوتر را کاهش می‌دهد. 

Internet Explorer Sicherheit Lücke Microsoft Browser 
 
شرکت آمریکایی مایکروسافت می‌گوید حفره امنیتی اینترنت اکسپلورر را برطرف و این مرورگر را به روز کرده است. مدیر این شرکت، آدریان هال ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که امنیت محصولات مایکروسافت برای این شرکت "بسیار جدی" است.
حفره‌ی تازه‌ای که در اینترنت اکسپلورر کشف شده بود، کاربران ویندوز اکس‌پی را بیش از دیگران تهدید می‌کرد. مایکروسافت از ماه گذشته به حمایت فنی این نسخه از ویندوز پایان داده بود.
خانم هال اکنون تصریح کرده که مایکروسافت استثنائا ویندوز ایکس‌پی را نیز به روز کرده است تا مشکل موجود را برطرف کند.
تقریبا یک‌پنجم کاربران اینترنت از ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کنند. روی ویندوز اکس‌پی می‌توان تنها تا نسخه ۸ اینترنت اکسپلورر را نصب کرد.
مشکل حفره امنیتی اینترنت اکسپلورر نیز امنیت کاربران نسخه‌های ۶ تا ۱۱ را تهدید می‌کرد. هفته گذشته مشخص شد که هکرها می‌توانند از طریق این حفره امنیتی وارد سیستم عامل کامپیوتر شوند.
چنین سطحی از نفوذ معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که قربانی روی لینکی آلوده کلیک می‌کند و به سایتی ساختگی مملو از بدافزارها هدایت می‌شود.
چنین لینک‌هایی عموما با ایمیل یا نرم‌افزارهای چت و پیام‌رسان در گردش هستند.
به کارمندان سازما‌ن‌های اداری از جمله در آمریکا و آلمان توصیه شده بود که از اینترنت اکسپلورر برای جستجو در شبکه اینترنت استفاده نکنند.
آدریان هال تصریح کرده است که دلیل تعداد اندکی از حملات هکرها این حفره امنیتی بوده است.
او در وبلاگ مایکروسافت نوشته است که در مورد خطر این حفره امنیتی "زیاده‌روی" شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: