۱۳۹۲/۰۶/۲۹

در بازار کار آلمان، خارجی‌ها شانس کمتری از آلمانی‌ها دارند

 
در بازار کار آلمان خارجی‌ها برای پیدا کردن شغل شانس کمتری نسبت به آلمانی‌ها دارند. در میان ملیت‌های مختلف، بیشتر عرب‌ها هستند که با مشکل بیکاری مواجه‌اند.
موسسه اقتصاد آلمان به تازگی بر اساس داده‌های اداره کار این کشور، وضعیت شغلی خارجی‌ها و آلمانی‌ها را بررسی و با هم مقایسه کرده است. طبق این بررسی، کسی که به آلمان مهاجرت می‌کند، نسبت به یک آلمانی ‌شانس کمتری برای یافتن کار دارد.
عرب‌ها و بیشترین میزان بیکاری
بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط این موسسه، ۵۵ درصد مهاجران لبنانی در آلمان بیکارند و این میزان بالاترین درصد بیکاری در میان مهاجران یک کشور در آلمان است. پس از آن عراقی‌ها با ۴۶ درصد، افغان‌ها با ۵ / ۳۷ درصد و ایرانی‌ها با ۱ / ۳۷ درصد با بیکاری مواجه هستند. پایین‌ترین درصد را مهاجران رومانیایی با ۵ /۷ درصد دارند. در این داده‌ها تنها خارجیانی در نظر گرفته شده‌اند که اجازه اقامت در آلمان را دارند. برای مثال پناهندگان که اجازه کار ندارند در این آمار منظور نشده‌اند. میزان بیکاری خارجی‌ها دو برابر آلمانی‌هاست
درجه بیکاری خارجی‌ها دو برابر آلمانی‌ها‌ست. درجه بیکاری خارجی‌ها دو برابر آلمانی‌ها‌ست.
درجه بیکاری خارجی‌ها دو برابر آلمانی‌ها‌ست.
هولگر شفر، کارشناس امور اقتصاد کاری از موسسه اقتصاد آلمان، به دویچه وله می‌گوید: «اصولا درجه بیکاری خارجی‌ها بسیار بالاتر از آلمانی‌ها‌ست. این میزان دقیقا دو برابر است. در ماه ژوئن ۷ درصد آلمانی‌ها بیکار بودند، اما میزان بیکاری خارجی‌های بدون پاسپورت آلمانی به ۱۴ درصد می‌رسید. بزرگترین گروه مهاجران در آلمان ترک‌ها هستند. بر اساس داده‌های این موسسه، احتمال اینکه یک ترک بیکار باشد، ۲ یا حتی ۳ برابر بیشتر از احتمال بیکار بودن یک آلمانی است. مهاجران کشورهای صنعتی کمتر بیکار می‌مانند
کمترین بیکاری را مهاجرانی دارند که از کشورهای صنعتی می‌آیند، برای مثال فرانسوی‌ها، بریتانیایی‌ها، آمریکایی‌ها و مهاجران کشورهای آسیایی.
به گفته هولگر شفر، برای مثال لهستانی‌ها در بازار کار آلمان موفق هستند. او می‌گوید:«میزان بیکاری لهستانی‌ها تنها کمی بیشتر از آلمانی‌هاست. حتی میزان بیکاری رومانی‌ها هم، که گاه گفته می‌شود برای استفاده از خدمات اجتماعی آلمان به این کشور می‌آیند، از خود آلمانی‌ها کمتر است.»
به گفته هولگر شفر، علت اصلی بالا بودن درصد بیکاری در میان خارجی‌ها در دست نداشتن مدرک تحصیلی است. او می‌افزاید که حدود یک چهارم خارجی‌های آلمان تحصیلات شغلی ندارد. این در حالی است که این رقم در میان آلمانی‌ها تنها ۸ درصد است.

هیچ نظری موجود نیست: