۱۳۹۱/۱۱/۱۶

حبیب: مقامات ارشد موافقت خود را با انتشار آلبوم من اعلام کرده‌اند

حبیب محبیان، آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ ایرانی که چند سالی است در ایران به سر می برد، از انتشار قریب الوقوع آلبوم جدید موسیقی خود خبر داده است.
او در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در روز یکشنبه پانزدهم بهمن گفته است: "انتشار آلبومم در ایران کاملا جدی است. مقامات ارشد موافقت خود را به صورت مکتوب به من اعلام کرده اند."
این در حالی است که محمد میرزمانی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز هشتم بهمن ماه در گفت وگو با روزنامه "شرق" هر گونه اعطای مجوز به این خواننده را رد کرده و گفته بود: "ما به آلبوم حبیب محبیان نه مجوز داده ایم و نه کارهای ایشان مجوز گرفته است.
 این اظهار نظر آقای میرزمانی پس از آن منتشر شد که کلیپ تصویری "محکوم" با خوانندگی مشترک حبیب و سمیر زند _ با نام واقعی محمد حسین خزعلی_ فرزند ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.
حبیب در ادامه مصاحبه، دلیل تاخیر در انتشار آلبوم جدید خود را "وجود برخی افراد شخصی و غیر دولتی که انگیزهای مالی عجیب و غریبی داشتند" عنوان کرده و از انتشار قریب الوقوع آن در "یک موقعیت خوب" خبر داده است.
"حبیب با رد سفارشی بودن قطعه 'عشق های خدایی' در آلبوم جدید خود که درباره جبهه و جنگ است آن را 'برآمده از اعتقادات قلبی خود' دانسته و گفته که آن را 'پیش از آمدن به ایران ساخته و یادگار چهار سالی است که پس از انقلاب در ایران بوده است"
این خواننده موسیقی پاپ، با رد سفارشی بودن قطعه "عشق های خدایی" که درباره جبهه و جنگ است آن را "برآمده از اعتقادات قلبی خود" دانسته و گفته که آن را "پیش از آمدن به ایران ساخته و یادگار چهار سالی است که پس از انقلاب در ایران بوده است".
حبیب همچنین با رد کردن "دخالت بعضی از مقامات برای ورود او به ایران"، دلیل بازگشت خود را "علاقه و تصمیم خود و خانواده اش برای بازگشت به کشور" اعلام کرده است.
برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ خبر ورود حبیب محبیان به ایران در سایت های خبری منتشر شد.
در آن زمان علی ترابی، رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد، با تأیید این خبر گفته بود که دفتر موسیقی در زمان اعطای مجوز به آلبوم‌ها مشخصا موسیقی و شعر آثار را بررسی می‌کند و "البته درخصوص صلاحیت‌ افراد نیز از مراجع ذی‌صلاح نیز استعلام خواهد کرد".
حبیب محبیان، آهنگساز و خواننده شصت ساله ایست که پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ اولین آلبومش را به نام "مرد تنهای شب" منتشر کرد.
این آلبوم یکی از بهترین های موسیقی پاپ دهه ۵۰ خورشیدی به شمار می آید. با این حال حبیب بعد از این آلبوم تنها فرصت داشت تا یک آلبوم دیگر را پیش از انقلاب در ایران منتشر کند.
حبیب پس از انقلاب دوازده آلبوم را بیرون از ایران منتشر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: