۱۳۹۱/۰۹/۰۱

رفسنجانی برای دیدار با فرزندانش به اوین رفت

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، برای نخستین بار در روز سه شنبه ۳۰ آبان برای ملاقات با پسر و دخترش که در بازداشت هستند به زندان اوین رفت.
گزارش شده که او حدود ساعت هفت بعد از ظهر برای این دیدار به اوین رفته است.
پیش از این آقای هاشمی در بیمارستان با مهدی، پسرش که در بازداشت است، دیدار کرده بود.
مهدی هاشمی روز دوم مهرماه بعد از حدود سه سال اقامت در بریتانیا به ایران بازگشت. در فرودگاه او را تفهیم اتهام کردند و از او خواستند تا فردای آن روز به دادسرایی در زندان اوین برود.
او از همان روز سوم مهرماه در زندان اوین بود، تا روز پانزدهم آبان ماه که خبر آمد برای انجام چند آزمایش پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.
همان روز گزارش شد که اکبر هاشمی رفسنجانی با پسرش در بیمارستان دیدار کرده است.
دیدار روز سه شنبه آقای هاشمی با فرزندانش نخستین دیدار او با فائزه بعد از دستگیری بود.
فائزه هاشمی، در دی ماه سال ۱۳۹۰ در دادگاه متهم شد که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت تبلیغی انجام داده است.
قاضی صلواتی خانم هاشمی را به همین خاطر به شش ماه حبس محکوم کرد و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی.
حکم محکومیت در دستان فائزه هاشمی باقی ماند تا ساعت یازده شب اول مهر ۱۳۹۱ که ماموران برای جلب خانم هاشمی به خانه او رفتند.
فائزه هاشمی از آن روز در بازداشت است.
از آقای هاشمی نقل شده که در واکنش به بازداشت فرزندانش گفته که "فرقی بین بچه های من و مردم نیست."
فاطمه هاشمی دختر دیگر آقای رفسنجانی پیش از این گفته بود که بازگشت مهدی هاشمی به صلاحدید پدرشان بوده و می گفت که خواهرش را برای ترساندن مهدی بازداشت کردند تا او از بازگشت به کشور پشیمان شود.
عده ای از تحلیلگران مسائل ایران معتقد هستند که با بازگشت مهدی هاشمی به ایران و بازداشتش، آقای رفسنجانی برای ورود دوباره به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود.
در تحولی دیگر مجلس ایران امروز تصمیم گرفت تا برای تغییر قوانین مربوط به انتخابات خارج از نوبت بحث و تبادل نظر کند.
نمایندگان مجلس می خواهند روز چهارشنبه اول آذرماه درباره تغییراتی در قانون بحث کنند که از جمله آنها تعیین حد سنی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.
عملا با تعیین شرط سنی حداکثر ۷۵ سال برای نامزدی انتخابات آقای هاشمی رفسنجانی که هم اکنون ۷۸ ساله است، از دور کنار گذاشته می شود.

هیچ نظری موجود نیست: