۱۳۹۱/۰۷/۲۸

'عزت الله ضرغامی تلویزیون ایران را رها کرده است'

پورمحمدیعلی اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سوم سیما در جلسه تودیع خود از عملکرد عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی (تلویزیون دولتی) به شدت انتقاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری های ایران، مراسم تودیع علی اصغر پورمحمدی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۶ مهرماه با حضور مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدمهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس ایران، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و جمعی از هنرمندان در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.
بر اساس احکام جدید که از سوی علی دارابی معاون تلویزیون دولتی ایران صادر شده، علی اصغر پور محمدی به سمت مشاور عالی سیما و مجید زین العابدین قائم مقام سابق شبکه سوم تلویزیون نیز جایگزین آقای پورمحمدی شده است.
آقای پور محمدی در اظهارات خود در جلسه تودیع، که خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آن را "قابل تامل" خواند، گفت که معتقد است که وضعیت تلویزیون خوب نیست. مشاور عالی سیمای جمهوری اسلامی درباره آقای ضرغامی گفت: "من حرفهای بسیار و گلایه‌های زیادی از وی دارم اما همین جا مختصر بگویم که عزت الله ضرغامی دو سال است تلویزیون را رها کرده است و گروهی آمدند که به وی گفته‌اند شما به تلویزیون کاری نداشته باشید زیرا ما می‌دانیم چگونه آن را اداره کنیم‌.‌ اما این طور نیست."
مدیر سابق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی همچنین گفت: "ما نباید فردی را که در تلویزیون اشراف دارد و مسلط است کنار بگذاریم و مثلا برویم رییس حراست یک فروشگاه در شهر ری را بیاوریم و او را بالاسر مدیران و یا جایگزین مدیران مومن با تجربه و مسلمان کنیم و یک آدم بی‌هنر به مدیران خود مسلط کنیم. 
مدیر سابق شبکه سوم تلویزیون: عزت الله ضرغامی دو سال است تلویزیون را رها کرده است و گروهی آمدند که به وی گفته‌اند شما به تلویزیون کاری نداشته باشید زیرا ما می‌دانیم چگونه آن را اداره کنیم‌.
وی همچنین با اشاره به اینکه لازم است مدیران صدا و سیما باید دارای سابقه هنری و رسانه ای باشند؛ گفت‌: ‌"امروز شرایط به جایی رسیده است که برای انتخاب مدیران در صداو سیما باید یک امتحان عقلی صورت بگیرد. امروز چرا باید در صداوسیما شرایط به گونه‌ای باشد که حتی از برگزاری یک مراسم تودیع و معارفه در نمازخانه شبکه سوم جلوگیری شود و چرا باید با یک نوکر مردم اینگونه برخورد شود.
آقای پور محمدی گفت: از " آقای دارابی تشکر می‌کنم که برای رفاه من و بهبود حال من و برای اینکه من استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند."
علی دارابی، معاون تلویزیون ایران پیش از این به عنوان معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما، فعالیت داشته و سمت هایی را در شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، روابط عمومی وزارت جهاد و سازندگی، بسیج سازندگی وابسته به سپاه پاسداران و کمیته فرهنگی جهاد سازندگی شهرری بر عهده داشته است.
آقای پور محمدی در سخنانش با طرح این سوال که "اگر از دید برخی از دوستان من پورمحمدی خودی نیستم دیگر چه کسی خودی است؟"
وی در باره مدیر جدید شبکه سه گفت: "برای دوست عزیز و همکار متعهدم که پیشینه خیلی خوبی دارد و قبلا هم در سپاه بوده بعد هم به خبر آمده، آقای زین العابدین که به شبکه سه آمده آرزوی موفقیت می کنم."
بنابر گزارشها، مجید زین العابدین پیش از این سمت هایی را در بخش های مختلف شبکه سوم تلویزیون نظیر مدیریت طرح و برنامه، سرپرستی گروه معارف و اجتماعی شبکه خبر را بر عهده داشته است.
مدیر سابق شبکه سوم در بخش دیگری از سخنانش گفت: "ما برادران پورمحمدی حمال‌های خوبی هستیم اما نوکرهای خوبی نیستیم هرچند تلاش می‌کنیم برای بندگان خدا برای ائمه، امام حسین و پدر ومادر خود نوکری کنیم‌.‌"
بر اساس گزارش ها تغییر مدیریت شبکه سوم تلویزیون ایران با واکنش های زیادی رو برو شده است.
در همین حال خبرگزاری فارس نامه ای را منتشر کرد که هنرمندان تلویزیون و سینما در آن خواستار بازگشت علی‌اصغر پورمحمدی به تلویزیون شده بودند. این نامه را افرادی چون حسین پاکدل، فتحعلی اویسی، بهنوش بختیاری، سروش صحت، شقایق دهقان، مهران مهام، بهاره رهنما، بهنوش طباطبایی، مهراوه شریفی نیا، مهران مدیری، رضا عطاران، امین تارخ، حمید لولایی، داوود میرباقری، سیدضیاء الدین دری، سیروس مقدم، کمال تبریزی، حسن فتحی، بهروز افخمی، همایون اسعدیان، داریوش فرهنگ، احمد امینی، فریدون جیرانی، حسین سهیلی زاده و مازیار میری امضا کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: