۱۳۹۱/۰۱/۲۲

سوالهای تاجزاده از پورمحمدی درباره قتل های زنجیره ای

سایت های مخالفان دولت، نامه ای از مصطفی تاجزاده ، زندانی سیاسی منتشر کرده اند که او از مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل ایران خواسته به سوالاتی درباره قتل های زنجیره ای پاسخ دهد.
در روزهای اخیر، منتقدان حکومت ایران صراحتا از قتل هایی سیاسی سالهای اخیر یاد می کنند و تاکید دارند عالیترین مقامات جمهوری اسلامی در جریان آنها بوده اند.
دوازده سال پیش بعد از قتل چند فعال سیاسی و منتقد حکومت، ناگهان اعلام شد عواملی خودسر در وزارت اطلاعات عامل این قتل ها بودند. در آن زمان با پافشاری محمد خاتمی رییس جمهوری وقت ، وزارت اطلاعات پذیرفت که عده از مقامات این وزارتخانه در قتل برخی منتقدان سیاسی نقش داشته اند.
هرچند انتظار بود انگیزه یا آمران این قتل ها شناسایی شود اما خودکشی مشکوک سعید امامی ، بلندپایه ترین مقام متهم در این پرونده، بر آن سرپوشی شد.
بیش از یکدهه از آن پرونده گذشته و برخی نشانه هایی می دهند که رهبر جمهوری اسلامی یا حداقل نزدیکان او در جریان این قتل ها بوده اند.
چند روز پیش، مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دولت احمدی نژاد و رییس فعلی سازمان بازرسی کل ایران در سخنانی اصلاح طلبان را عامل قتل های زنجیره ای معرفی کرد اما امروز مصطفی تاجزاده در نامه ای که از زندان نوشته، سوالهایی نوشت و یادآوری کرد پورمحمدی سالها در دستگاه قضایی، اطلاعات و دفتر رهبری حضور داشت و اگر پورمحمدی به این سوالات جواب بدهد، خیلی از نقاط تاریک پرونده قتل های زنجیره ای برطرف می شود.
او شش سوال از پور محمدی پرسیده است:
۱- قتل های زنجیره ای یعنی محکوم به اعدام کردن های غیابی شهروندان و اجرای مخفیانه احکام صادره از چه سالی و به دستور چه کسی یا کسانی آغاز شد؟
۲- آقایان فلاحیان و سعید امامی احکام مرگ را با چه توجیهاتی و از کدام فرد یا افرادی اخذ می کردند؟
۳- چند ایرانی در طول فعالیت ستاد قتل های زنجیره ای به اتهام ارتداد یا افساد یا دیگر جرایم غیابا به اعدام محکوم شدند و حکم صادره علیه آنان اجرا شد؟
۴- دولت آقای خاتمی دیه چند نفر از قربانیان را به خانواده هایشان پرداخت کرد؟
۵- چرا قوه قضائیه به پرونده قتل آقایان پیروز دوانی و حمید شریف واقفی که در همان سال ۱۳۷۸ به قتل رسیدند، رسیدگی نمی کند؟
۶- آیا آقای پورمحمدی مانند آقای حسینیان و دیگر مریدان آقای مصباح یزدی مقتولان را مهدورالدم و سعید امامی را شهید می داند؟هنوز مصطفی پور محمدی به این سوالات پاسخ نداده است.
چند روز پیش هم، محمد نوریزاد دیگر ناراضی سیاسی، در گفتگویی با سایت کلمه، از ابولقاسم طالبی، کارگردان فیلم قلاده های طلا به عنوان عضو اداره ی اطلاعات اصفهان یاد کرد و به نقل از او، نحوه ی قتل شاپور بختیار آخرین نخست وزیر دوران پهلوی را شرح داد.
قتل های زنجیره ای در داخل، قتل مخالفان در رستوران میکونوس، قتل شاپور بختیار و فریدون فرخزاد در خارج از ایران از جمله پرونده هایی است که مخالفان دولت می گویند آمر یا عالیترین مقام مطلع درباره این قتل ها، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران است.
هنوز مدرکی مستندی در این مورد به رسانه ها داده نشده اما برخی روزنامه نگارانی که با غلامعلی دری نجف آبادی، وزیر اطلاعات در زمان قتل های زنجیره ای گفتگو کرده اند، به نقل از دری نجف آبادی می گویند مقامات بالا در جریان این قتل ها بودند.

هیچ نظری موجود نیست: