۱۳۹۰/۱۱/۲۷

آیت الله رفسنجانی می گوید در مجمع تشخیص مصلحت نظام می ماند

آيت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به گزارش هایی که درباره استعفای وی از رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شده بود ، تاکید کرد قصد ندارد از این سمت استعفا دهد.
طی روزهای گذشته همزمان با نزدیک شدن پایان دوره فعلی این مجمع مخالفان رفسنجانی گزارش هایی در مورد احتمال استعفای وی منتشر کردند.
بر اساس گزارش سایت " سياست نامه " آیت الله رفسنجانی در ديداری که چندی قبل صورت گرفته در خصوص آينده حضورش در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته است که از سمتش استعفا نداده و در آينده هم قصد چنين کاری را ندارد.
سایت اصولگرای "بولتن نیوز" که به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران نزدیک است شنبه 21-1-2012 نوشته که برخی خبرهای واصله از مرتبطین با مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکی است تعدادی از افراد در داخل و خارج این نهاد به دنبال مطرح کردن خود برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت پس از پایان دوره فعلی می باشند. عده ای نیز افراد دیگری را در داخل و خارج مجمع برای این سمت مطرح کرده اند.
رفسنجانی با اشاره به برخی خبرها در اين رابطه افزوده است که اين خبرها، خبرسازی برای فشار بر مجمع است که مدتی است دنبال می شود و موضوع تازه ای نيست.
مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نهاد مشورتی است که در ابتدا برای حل اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تشکیل شد اما به تدریج صلاحیت های آن گسترش یافت.
عمده ترین وظیفه این سازمان تصمیم ‌گیری در سیاستهای کلان داخلی و خارجی ایران و ٔ تدوین برنامهٔ چشم‌انداز ۲۰ ساله در این کشور است.
اتهام هایی که محمود احمدی نژاد علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای خانواده اش در مناظره انتخاباتی مطرح کرد راه را بر انتقادات آشکار مخالفان رفسنجانی گشود.
این انتقادها پس از ارسال نامه شکایت آمیز رفسنجانی به رهبر جمهوری اسلامی در مورد اتهام های احمدی نژاد و اظهارات وی در آخرین خطبه نماز جمعه شدت گرفت.
آیت الله رفسنجانی بارها خواستار رسیدگی به اعتراض های انتخاباتی و آزادی زندانیان سیاسی شده بود.
آخرین بار تعدادی از مخالفان هنگام مشارکت وی در تظاهرات 22 بهمن علیه او شعار سر دادند و مجبور شد تظاهرات را ترک کند.

هیچ نظری موجود نیست: