۱۳۹۰/۰۸/۰۲

نماینده گرین کارت دار مشخص شد

پس از آنکه عماد افروغ نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از گرین کارت داشتن یکی از نمایندگان مجلس هشتم خبر داد، پیگیری‌های خبرنگار قانون صحت این موضوع را مورد تایید قرار داد.
هفته گذشته عماد افروغ نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با یک سایت خبری اعلام کرد که «یک وکیل‌الدوله «گرین کارت» دارد!». به دنبال انتشار این خبر، خبرنگار پارلمانی قانون بررسی‌های خود را در مجلس انجام داد تا صحت این خبر را جستجو کند.
به دنبال این بررسی‌ها، مشخص شد «وکیل الدوله»ای که عماد افروغ نامی از او نبرده اما اعلام کرده که وی گرین کارت دارد، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.
البته پیشتر نیز آقاتهرانی در مصاحبه‌ای که با رادیو گفت‌وگو داشت به این مسئله اذعان کرده بود.


این نماینده تهران در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید آیا به کانادا می‌روید؟ گفته بود: «خیلی کم می‌روم چون لب مرز خیلی اذیت می‌کنند و با وجود اینکه ما همدیگر را می‌شناختیم و علیرغم اینکه گرین کارت داشتم اما آن‌ها به دلیل نزدیکی من به دولت مرا مورد بازجویی قرار می‌دادند. در حالی که من می‌گفتم: معلم اخلاق دولت دهم هستم و حتی اگر بوش هم از من دعوت کند که به او درس اخلاق دهم می‌روم و امروز مشکل جوانان ما این است که از اخلاق چیزی نمی‌دانند و اگر بدانند عمرشان هدر نمی‌رود».
ناگفته نماند که در سایت شخصی آقاتهرانی نیز به این مسئله اشاره شده است: «... در قالب یک گروه، با نظر حضرت آیت‌الله مصباح (حفظه الله) برای کسب علوم روز، به همراه زن و فرزند عازم غرب شد. قصه پشت کار وی در آنجا از زبان خانواده اش واقعا شنیدنی است. توکل و توسل، در آن بلاد کفر بیش از پیش به یاری پشت کار حاج شیخ مرتضی آمدند. سال اولی که به کانادا هجرت کرده بود، خبر فوتِ شهادت گونه پدرش، او را به ایران خواند. حاج اکبر در بازگشت از سفر مشهد مقدس طی سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرده بود. شاید حاج اکبر سواد آن چنانی نداشت، اما یک مسلمان و شیعه واقعی بود که می توان وی را اولین معلم و استاد فرزند به حساب آورد (بعد از آن که شیخ مرتضی حالات پدر را برای استادش، آیت الله بهجت (رحمة الله) بازگو کرده بود، ایشان فرموده بودند: «ناراحت نباش او با شهدا است، این گونه افراد به افسانه می مانند»). حاج شیخ مرتضی هنوز هم موفقیت هایش را مرهون دعای خیر و رضایت قلبی و الدینش می داند. به مراسم تشییع و تدفین پدر نرسید. برای چهلّم پدر چند روزی به ایران آمد و دوباره در میان نگاه‌های نگران و پر از غم و غصه مادر به کانادا بازگشت. وی از دانشگاه مک‌گیل مونترال مدرک فوق لیسانس عرفان گرفت، سپس به آمریکا مهاجرت کرد و از دانشگاه سونی بینگ همتون مدرک فوق لیسانس فلسفه غرب گرفت. در کنار مطالعه سنگین و شبانه روزی، مسئولیت امامت جمعه و جماعت، اداره مؤسسه اسلامی نیویورک را هم به عهده داشت. مؤسسه اسلامی نیویورک در زمان حضور حاج شیخ مرتضی بسیار زنده و پررونق بود. جلسات بین الادیان، بین المذاهب، پرسش و پاسخ، مسابقات قرآنی، سخنرانی‌های هفتگی، نظارت بر امور مدارس موسسه، دعای کمیل، ندبه، مراسم عزاداری محرم، مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و ... با حضور ایرانیان مقیم نیویورک برگزار می‌شد. با اخذ مدرک دکترای فلسفه عرفان، کار درسی‌اش در آنجا تمام شد و علی‌رغم اصرار شدید مردم و برخی مسئولین، موسسه را رها کرد و به قم بازگشت. مهاجرت او به غرب حدود هشت سال و نیم طول کشید(79-71)

هیچ نظری موجود نیست: