۱۳۹۰/۰۱/۱۸

دانشگاه آکسفورد ادعاها عليه مهدی هاشمی را رد کرد

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که برای ادعاهای مطرح شده در مورد نحوه پذيرش مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی در مقطع دکترای اين دانشگاه مبنايی نيافته است.
در بيانيه کوتاه اين دانشگاه آمده است: "سر پيتر نورث (مسئول تحقيق در مورد ادعاهای مطرح شده در مورد آقای هاشمی)، اتهامات وارده در مورد نحوه پذيرش دانشجوی دکترای مورد نظر را بررسی کرده و مبنايی نيافته است که دانشگاه آکسفورد بر اساس آن اقدام قانونی عليه اين دانشجو انجام دهد".
همزمان آقای هاشمی با انتشار بيانيه ای که نسخه ای از آن در اختيار بی بی سی قرار گرفت، توضيحاتی را در مورد اتهامات وارد شده به خود ارائه کرد.
به نوشته او، هدف از مطرح شدن اين اتهامات "آلوده کردن نام خانواده هاشمی" بوده و اتهامات توسط کسانی مطرح شده است که "فلسفه وجودی خود را در توهمات و بهتان به ديگران می بينند".
آقای هاشمی نوشته که پس از گذراندن يک پروسه طولانی و ۹ ماهه، شامل بررسی مدارک تحصيلی و پروپوزال (طرح پايان نامه) و همچنين "چندين مصاحبه با اساتيد مربوطه" موفق به دريافت پذيرش دانشگاه آکسفورد شده است.
پيش تر کاوه موسوی، يکی از محققان در دانشگاه آکسفورد گفته بود که آقای هاشمی شرايط ادامه تحصيل در اين دانشگاه را نداشته و از جمله فاقد تسلط لازم بر زبان انگليسی و سوابق علمی و کاری مرتبط و کافی است.
آقای هاشمی در بيانيه خود توضيح داده است که در دبيرستان جزو شاگردان برجسته بوده، با کسب رتبه ۲۹ در کنکور سراسری ايران در رشته مهندسی مخابرات وارد دانشگاه تهران شده و فوق ليسانس مهندسی انرژی خود را هم از دانشگاه صنعتی شريف گرفته است.
به نوشته آقای هاشمی، او در دوره ای برای تحصيل به کشور استراليا رفته و پس از مطالعه زبان انگليسی، وارد دانشگاه دولتی کانبرا شده، اما در پی حمله گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی به منزلش، استراليا را ترک کرده است.
آقای هاشمی ضمن اشاره به مسئوليت ها و سوابق تحقيقاتی خود در سازمان مهندسی و تأسيسات دريايی وزارت نفت، شرکت بهينه سازی مصرف سوخت و مرکز تحقيقات علمی دانشگاه آزاد، نوشته است که اين سوابق در پذيرش او در دوره دکترای دانشگاه آکسفورد موثر بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: