۱۳۹۰/۰۱/۱۴

حسن خمینی به میرحسین موسوی تسلیت گفت

سایت جماران، پایگاه خبری نزدیک به خانواده آیت الله خمینی، امروز شنبه ۱۳ فروردین متن پیام تسلیت حسن خمینی خطاب به آخرین نخست وزیر ایران را منتشر کرد.
میر اسماعیل موسوی، پدر آقای موسوی روز چهارشنبه ۱۰ فروردین در تهران درگذشت و مراسم تشییع جنازه و تدفین او با دخالت مأموران امنیتی با تنش هایی همراه شد.
پیش تر چهره های سیاسی و شخصیت های مذهبی چون اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت الله یوسف صانعی، آیت الله علی محمد دستغیب، آیت الله اسد الله بیات زنجانی و محمد خاتمی هم برای آقای موسوی پیام تسلیت فرستاده بودند.
پایگاه اینترنتی "شبکه ایران"، وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران، متعلق به دولت، امروز با انتشار یادداشتی به ارسال پیام تسلیت توسط آقای هاشمی رفسنجانی اعتراض کرده و آن را نشانه ای از تداوم حمایت او از "جریان اغتشاش" دانسته است.
جناح هایی در حکومت ایران در ماه های اخیر تلاش کرده اند که میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به عنوان "رهبران ضد انقلاب" معرفی کنند و هزینه سیاسی هر گونه تماس با آنها را افزایش دهند؛ اما به نظر می رسد که ارسال پیام تسلیت چهره های سرشناس سیاسی، مراجع تقلید و اکنون نوه آیت الله روح الله خمینی برای آقای موسوی این کار را دشوار می کند.
آقای موسوی و آقای کروبی به همراه همسران خود از اواخر بهمن ماه سال گذشته و در پی دعوت از هواداران شان برای حضور در یک راهپیمایی در حمایت از جنبش های آزادی خواهانه منطقه، در حصر خانگی قرار گرفته اند.
آقای موسوی به دلیل این حصر خانگی امکان حضور در تشییع جنازه پدر خود را پیدا نکرد.خانواده موسوی امروز در اطلاعیه ای بسیار کوتاه و بدون هیچ توضیحی از لغو مراسم ختم میراسماعیل موسوی که قرار بود در مسجد نور تهران برگزار شود، خبر دادند.به نظر می رسد که حکومت ایران نگران است که مراسم ترحیم پدر آقای موسوی به مجالی برای گرد آمدن هواداران او تبدیل شود.در جریان مراسم تشییع جنازه و تدفین پدر آقای موسوی، تعدادی از حاضران، از جمله چند تن از بستگان او بازداشت شدند که تعدادی از آنها هنوز در بازداشت به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست: