۱۳۸۹/۰۷/۲۳

نامه محمدرضا خاتمی به سید حسن نصرالله

با بودن صدها مبارز ایرانی در زندان، نمی‌توان از مبارزه با اسراییل صحبت کرد
خبرنگاران سبز : محمدرضا خاتمی دبيرکل سابق جبهه مشارکت با توجه به سابقه آشنايی با دبيرکل حزب‌الله و سفر احمدی‌نژاد به لبنان نامه‌ای خطاب به ايشان نوشته و انتظاری را که مردم سبزانديش ايران ازمردم مقاوم لبنان دارند را گفته است. وی در اين نامه با اشاره به زندانی بودن صدها نفر از مبارزان آزادی‌خواه ایرانی به سيد حسن نصرالله يادآوری می‌کند که نمی‌توان ادعای مبارزه با رژیم ا سراییل را داشت در حالی که مبارزان ایرانی در بند ظلم هستند.
متن کامل این نامه به نقل از وبگاه نوروز در زیر می‌آید
جناب آقای سيد حسن نصرالله رهبر گرامی جنبش سرفراز حزب‌الله
السلام عليکم و رحمه الله و برکاتهاين روزها لبنان و شما ميزبان آقای محمود احمدی‌نژاد به عنوان رييس جمهوری اسلامی ايران هستيد. اين ميزبانی گرم و با سابقه، نشانه عمق روابط دو کشور است و مطمئنا اين استقبال از ايشان به عنوان نماينده جمهوری اسلامی برای ما ايرانيان بر اساس سياست عدم مداخله در امور داخلی و در راستای منافع ملی لبنان و منافع ارزشمند مقاومت لبنان قابل فهم است. هرچند شما و همه انسان‌های فهيم نيک می‌دانيد که در نظر ملت ايران جايگاه ايشان کجاست.
آنچه سبب شده است تا مصدع اوقات جنابعالی شوم و از ميان تمام ميزبانان ايشان شما را مخاطب قرار دهم رابطه تنگاتنگ شما با آرمان‌های انقلاب اسلامی است. با شما به عنوان کسی که سرنوشت جمهوری اسلامی به اندازه سرنوشت مقاومت برای او اهميت دارد صحبت می‌کنم و لازم می‌بينم واقعيت تلخی که امروز در ايران با ان روبرو هستيم ياد اوری کنم واقعيتی که طبعا همه طرفداران امام و انقلاب فارغ از مليت خود تبعات آنرا تحمل خواهند کرد.
شما نيک می‌دانيد و لازم به ياد آوری نيست که هم اکنون در ايران ياران کم نظير امام، السابقون السابقون انقلاب و وارثان جسمی و روحی آن عزيز سفر کرده به جرم ايستادگی بر آرمان‌های امام تحت سخت‌ترين فشارها و بيشترين محدوديت‌ها هستند و صدها تن از فرزندان راستين انقلاب بزرگ اسلامی به خاطر آنکه تسليم انحراف نشدند در بدترين شرايط در زندان به سر می‌برند که آخرين انها که در آستانه سفر اقای احمدی‌نژاد و ديدار با شما بازداشت شده است دکتر علی شکوری‌راد است که او را به عنوان يکی از بزرگترين مدافع مقاومت اسلامی به خوبی می‌شناسيد.
به نظر ما نمی‌توان از مقاومت در برابر رژيم غاصب صحبت کرد و اين انسان‌های نستوه را در بند کرد. کسانی که تمام عمر پر بار خود را صرف اعتلای کلمه الله و پيروزی انقلاب و سر بلندی جمهوری اسلامی کرده‌اند. نمی توان مدعی مبارزه با رژيم صهيونيستی بود و از اين همه ظلم که بر اين مبارزان واقعی می‌رود تبری نجست يا بدتر از آن با سکوت رضايت آميز ان را تاييد کرد.
انتظار ملت ما از همه مدعيان مبارزه با ظلم و سلطه اين است که از زندانبانان اين عزيزان بخواهند دست از ظلم و جفا بردارند و ذره ای از آنچه برای ملت سربلند لبنان و شيعيان مجاهد آن سر زمين آرزو می‌کنند در حق ملت خود روا دارند.سيد محمد رضا خاتمی

هیچ نظری موجود نیست: