۱۳۸۹/۰۷/۲۲

مرضیه درگذشت


به گفته‌ی نوه‌ی خانم مرضیه، مادربزرگش به دلیل تشدید بیماری و تالمات روحی ناشی از فوت دخترش هنگامه از مدتی قبل در بیمارستان آمریکایی شهر پاریس بستری بود و حوالی ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر چشم از جهان فرو بست.خانم مرضیه از پنج سال پیش مبتلا به سرطان استخوان شده و در پی تشدید بیماری، از هشتم اکتبر به بیمارستان انتقال یافته بود. جانان خرم که در آخرین دقایق زندگی خانم مرضیه بالای بالین او بوده به دویچه‌وله گفت: «مادرم هفت ماه پیش فوت کرد و از دست رفتن دختر، مادربزرگم را خیلی ناراحت کرد. عجیب است که مادرم ۱۳ مارس از دنیا رفت و مادر بزرگم ۱۳ اکتبر.»
قرار است مرضیه در حومه پاریس در همان گورستانی دفن شود که مزار فرزندش آنجاست: « مادر بزرگم موقع مرگ مادرم گفته بود که قبر بغلی را برایش بخریم تا کنار مادرم دفن شود.»
نوه خانم مرضیه می‌گوید که تصمیم‌گیری برای زمان و مراسم خاکسپاری این هنرمند، چهارشنبه شب اعلام می‌شود. وی می‌گوید در حال حاضر نمی‌تواند چیزی در باره وصیت و خواست مادربزرگ خود بگوید و هرچه لازم باشد، در آینده اعلام خواهد شد.
جانان خرم می‌گوید: «مادر بزرگم همه عمر دلش می‌خواست برای مردمش آواز بخواند و فکر می‌کنم در ترانه‌هایش همه چیز را گفته است.»
مرضیه با نام واقعی اشرف السادات مرتضایی، متولد سال ۱۳۰۴ در شهر تهران بود. او با آهنگسازان و ترانه سرایانی چون تجویدی، خرم، یاحقی، خالقی، رهی معیری و معینی کرمانشاهی کار کرد و ده‌ها تصنیف و ترانه ماندگار از خود به یادگار گذاشت.
وی ایران را در سال ۱۳۷۳ ترک کرده و با پیوستن به "شورای مقاومت ملی" در پاریس اقامت گزیده بود.

هیچ نظری موجود نیست: