۱۳۸۹/۰۷/۰۱

تصمیمات فرماندهان ارشد سپاه برای ریاست مجلس خبرگان

جـــرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، همزمان با اعلام مرجعیت آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، در جلسه ای فرماندهان سپاه نسبت به مرجعیت و آینده آن به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیم بر آن گرفته اند که وی را برای ریاست مجلس خبرگان و حتی - برای روز مبادا جهت پست رهبری آینده- آماده کرده و در مورد وی سرمایه گذاری کنند.
سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضاییه و از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، هفته گذشته با راه اندازی رسمی پایگاه اطلاع رسانی دفتر خود و همچنین انتشار رساله ای عملیه، مرجعیت خود را رسما اعلام کرد.
به گزارش منبع خبری جرس، در جلسه فوق الذکرِ فرماندهان ارشد سپاه همچنین تصمیمی اتخاذ شد مبنی بر اینکه همزمان با تلاش برای قدرت یابی هاشمی شاهرودی در خبرگان و (رهبری آینده)، قدرت و نفوذ هاشمی رفسنجانی برای ریاست خبرگان کاسته شود؛ و حتی نتواند برای دور بعد به آن مجلس راه یابد.
فرماندهان سپاه در آن جلسه همچنین تصمیم گرفتند "هاشمی رفسنجانی را باید آنقدر تحت فشار قرار داد؛ تا تکلیفش یکسره شود. یعنی یا از مواضع اصلاح طلبان بِبُرد و برگردد؛ یا به سمت آنها برود و تکلیفش با نظام یکسره شود. نباید گذاشت که در وسط بازی کند و موضعش روشن نباشد."
طی ماههای بعد از انتخابات ریاست جمهوری – بویژه نماز جمعه تیرماه سال گذشته – هاشمی رفسنجانی و خانواده وی، بدلیل اتخاذ مواضع مخالف دولت و همچنین اظهارات منتقدانه، بارها مورد حمله و هجمۀ رسانه های حامی دولت، نمایندگان اصولگرای حامی دولت در مجلسین شورای اسلامی و خبرگان و همچنین لباس شخصی های حامی رهبر جمهوری اسلامی بوده اند.
رهبر جمهوری اسلامی نیز، با اطلاق لفظ "خواص بی بصیرت"، این خانواده و در راس آن، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و خبرگان، آنها را به اتخاذ مواضع صریح و شفاف پیرامون وقایع پس از انتخابات فرا خواند.

هیچ نظری موجود نیست: