۱۳۸۹/۰۷/۰۱

حمله به خانواده های فرماندهان سرشناس جنگ در ایران

خانواده فرماندهان جنگ صبح امروز از دیدار با موسوی منع شدند و در مقابل خانه کروبی مورد حمله قرار گرفتند
گزارش ها از تهران حاکی از این است که خانواده های دو تن از فرماندهان سرشناس ایران که در جنگ عراق کشته شده اند، در مقابل خانه مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت مورد حمله قرار گرفتند.
یک منبع نزدیک به خانواده حمید باکری روز چهارشنبه ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) به بی بی سی فارسی گفت که این حمله هنگامی رخ داد که خانواده های حمید باکری و محمد ابراهیم همت قصد دیدار دوباره با مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ایران را داشته اند.
بر اساس این گزارش همسر حمید باکری در اثر گاز اشک آور دچار اختلال دید شده است و احسان باکری، پسر حمید باکری نیز برای ساعاتی بازداشت شده است
سایت کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی نیز گزارش کرد که خانواده های باکری و همت که صبح امروز از حضور در خانه آقای موسوی، از دیگر رهبران مخالفان دولت ایران به وسیله نیروهای امنیتی منع شده بودند، قصد دیدار با آقای کروبی را داشته اند که با حمله نیروهای لباس شخصی با استفاده از گاز اشک آور رو به رو شدند.
سایت کلمه درباره بازداشت احسان باکری نوشت: "احسان باکری، پسر حمید باکری، پس از اینکه یکی از لباس شخصی ها مادرش را با اسلحه تهدید کرد، به او اعتراض کرد و در نتیجه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد."
همچنین به گزارش کلمه این دو خانواده صبح روز چهارشنبه، همزمان با سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق قصد دیدار با میرحسین موسوی، نخست وزیر دوران جنگ و از رهبران مخالفان دولت را داشته اند، اما "پس از معطلی طولانی در میدان پاستور و ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار آنها با موسوی، مجبور به بازگشت شدند."
در این حال "سحام نیوز"، سایت نزدیک به آقای کروبی، از دیدار روز گذشته این دو خانواده با مهدی کروبی خبر داده است.
بر اساس این گزارش، آقای کروبی در این دیدار گفت: "این دو شهید خدمات زیادی را برای این ملت انجام دادند اما متاسفانه بعد از ارتحال امام، خانواده این دو عزیز با بی مهری هایی مواجه شدند. به طوری که صلاحیت همسر شهید باکری در مجلس چهارم رد شد."
دو روز پیش سایت کلمه نامه ای از فاطمه امیرانی، همسر حمید باکری خطاب به سرلشگر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران منتشر کرده بود.
خانم امیرانی در این نامه از برخوردهای صورت گرفته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته به شدت انتقاد کرد و نوشت: "از اولین ساعات پس از اعلام نتایج با روشی غیر منطقی و غیر انسانی با مردم برخورد کردید. واقعا پاسخ سوال خانواده های باکری و همت در مورد ابهامات برگزاری انتخابات باید با باتوم فرود آمده بر فرق مصطفی همت می بود یا شوکری که به نا حق بر گردن احسان باکری نشست؟"
حمید باکری، مهدی باکری و محمد ابراهیم همت از سرشناس ترین فرماندهان سپاه در دوران جنگ ایران و عراق بودند که در جریان نبرد با نیروهای عراقی کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: