۱۳۸۹/۰۵/۲۵

محمد نوری‌زاد: «آیت‌الله خامنه‌ای از مناصب کلیدی کنار بکشد»

محمد نوری‌زاد، روزنامه نگار و فیلم‌ساز ایرانی با انتشار ششمین نامه‌اش به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرده که آیت‌الله خامنه‌ای هم چون نلسون ماندلا از «منصب‌های کلیدی کشور کنار بکشد و راه را بر حاکمیت قانون هموار سازد.»
آیت‌الله خامنه‌ای پس از درگذشت آیت‌الله خمینی، نخستین رهبر ایران، در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ توسط مجلس خبرگان به عنوان رهبر ایران معرفی شد.
وی در این نامه آورده است: «سیدعلی، رسما در دفاع از فرد کم‌خردی چون احمدی‌نژاد به میدان رفت.»
آیت‌الله علی خامنه‌ای سال گذشته و در نماز جمعه پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران گفت که نظرات‌اش به نظرات محمود احمدی‌نژاد نزدیک است.
نوری‌زاد این نامه را که در تارنمای شخصی‌اش منتشر کرده، آخرین نامه‌اش به رهبر نامیده‌است. او پیش‌تر در داخل و خارج از زندان پنج نامه انتقادی خطاب به رهبر ایران نوشته‌است.
این روزنامه‌نگار در نامه‌اش گفته که به «عاقبت تلخ» نوشتن نامه آگاهی دارد و می‌داند که «ماموران و قاضی‌های گوش به فرمان رهبر»، او را با «شکنجه و فحش‌های ناموسی» به «تنگنای روحی و روانی» دچار خواهند کرد. فروردین ۸۹ اعلام شد که این روزنامه‌نگار به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات» به سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده‌است. آقای نوری‌زاد سوم تیرماه ۸۹ پس از شش ماه بازداشت، به صورت موقت به مرخصی آمد.
وی در نامه‌اش نوشته که «علی خامنه‌ای، از همان بدو رهبری بر طبل تفرقه مردمان کوفت و با علم کردن بیرق خودی و غیرخودی، جامعه را رو به انشقاق هرچه بیشتر شتاب داد.»
نوری‌زاد:حمدی‌نژاد «نامتعادل» استاو همچنین گفته که در دوره رهبری اقای خامنه ای قانون «خوار و خفیف» شده و «یک فلک‌زده بی‌نشان به خاطر یک میلیون بدهی به زندان حکومت می‌افتاد اما رییس‌جمهور مطلوب او و معاون اول رییس‌جمهور و برخی از وزرا و مدیران دولتی او با میلیاردها اختلاس و کلاشی، در ماراتن فریب مردم، دکمه‌های بیخ گلو را به رخ می‌کشیدند و به ریش قانون و به ریش مردم می‌خندیدند.»
محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم و محمدرضا رحیمی، معاون اول او از سوی مخالفانش متهم به «اختلاس» شده‌اند.
محمد نوری‌زاد: «سیدعلی، رسما در دفاع از فرد کم‌خردی چون احمدی‌نژاد به میدان رفت.»
آقای نوری زاد در این نامه نوشته که در زمان رهبری آقای خامنه‌ای، «آبروی ایران در سطح جهان» کاهش یافته‌است.
او همچنین محمود احمدی‌نژاد را «فرد نامتعادلی» خوانده که «دروغ می‌گوید و پول و فرصت مردم را بالا می‌کشد و دوستان خود را نیز دراین حرام‌خواری و به باد دادن فرصت‌های بی‌بازگشت کشور تهییج می‌کند.»
آقای نوری‌زاد همچنین آیت‌الله صادق لاریجانی را نیز «روحانی خالی‌الذهنی» خوانده که با انتصاب او توسط آیت الله خامنه‌ای به ریاست قوه قضاییه، «اوج فلاکت» دستگاه قضایی شکل گرفته‌است.
او افزوده که آیت‌الله لاریجانی «گوش به فرمان ماموران وزارت اطلاعات و پاسداران امنیتی» است.
این فیلم‌ساز در این نامه‌ خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای افزوده: «ای کاش بعد از پنج نامه‌ای که برای جنابعالی نوشتم، مرا فرامی‌خواندید و بر من می‌آشفتید که فلانی تو را چه می‌شود؟ مرگت چیست؟ و من با شما از ضربه‌هایی می‌گفتم که بر در خانه‌ شما می‌خورد و شما آن‌ها را نمی‌شنوید. آن، ضربه‌های کف دست مرگ است که بر خانه‌ دل ما و شما می‌خورد و ما بی‌اعتنا به او، سر به کار دل‌خواه خود فرو برده‌ایم.»

هیچ نظری موجود نیست: