۱۳۸۹/۰۵/۰۱

تیراندازی مرگبار در یک شرکت ایرانی در وین


به گفته‌ی پلیس اتریش، مردی در مرکز وین با اسلحه کمری به سه شریک خود شلیک کرده که بر اثر اصابت گلوله یک نفر کشته و دو تن دیگر مجروح شده‌اند. ضارب و قربانیان همه ایرانی بوده‌اند. بازجویی اولیه از ضارب به پایان رسیده است.

بنا به گزارش رسانه‌های اتریشی، در نزاعی مسلحانه در وین یک ایرانی‌تبار کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. به گفته مقام‌های پلیس، در قلب شهر وین و در منطقه‌ی پر رفت و آمد پایتخت اتریش مشاجره‌ای میان چهار مرد در می‌گیرد که ظاهراَ برای انجام گفت‌وگوهای تجاری در دفتر شرکت Cerag با یکدیگر دیدار داشته‌اند.
پلیس وین می‌گوید، در حال حاضر نمی‌توان دلیل این نزاع خونین را سیاسی دانست و احتمالاَ اختلاف میان طرف‌های معامله سبب این حادثه‌ی مرگبار بوده است.

انتقال مجروحان به بیمارستان

به گفته ایریس زپر، سخنگوی پلیس وین، چهار مرد در ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه (۲۲ ژوئیه) در طبقه دوم دفتر "شرکت Cerag" در خیابان "وایبورگ‌گاسه" شماره ۱۴ با یکدیگر ملاقات و گفت‌و‌گو داشته‌اند. ظاهراَ گفت‌وگو‌ها درباره امور معاملاتی بوده است. حدود ساعت ۱۷ یکی از مردان ناگهان با بیرون کشیدن اسلحه کمری شروع به تیراندازی به شریکان خود می‌کند.
مرد ۷۵ ساله‌ای به نام "بقاالله و." در این تیراندازی در دفتر کشته می‌شود. به گفته پلیس، قربانی تابعیت اتریشی داشته اما ایرانی‌تبار بوده است. مرد ۵۷ ساله دیگری با نام "جمال پ- د" نیز بر اثر اصابت سه گلوله در قسمت سینه به شدت مجروح شده است. وی مدیر و مسئول شرکت Cerag است. وضع جسمی مدیر شرکت به شدت وخیم است. نفر سوم نیز مردی ۶۶ ساله به نام "اصغر الف" است که از ناحیه سینه به ضرب گلوله مجروح شده است.
به گفته پلیس، ضارب پس از تیراندازی از محل حادثه گریخته و اسحله کمری خود که ساخت کشورهای اروپای شرقی بوده را نیز در محل حادثه رها کرده است. در زمان این حادثه زنی نیز در یکی از اتاق‌های شرکت Cerag مشغول به کار بوده که به وی آسیبی نرسیده است.

دستور جلب ضارب

پلیس وین با اطلاع از حادثه، دستور دستگیری ضارب ناشناس را صادر می‌کند. اما به گفته مقامات انتظامی، ضارب در ساعت ۲۲ و سی دقیقه خود را به ایستگاه پلیس معرفی کرده و بازجویی از وی تا بامداد جمعه (۲۳ ژوئیه) به درازا کشیده است.
برای انتقال مجروحان پلیس وین مجبور به بستن مرکز شهر شد. در این میان هزاران توریست و ساکنان وین شاهد عملیات نجات مجروحان بوده‌اند. برای نشستن هلی‌کوپترهای امدادی، پلیس مجبور به بستن محوطه وسیعی در مرکز وین شده است. به گفته پزشک امدادی، هر دو مجروح در زمان انتقال به بیمارستان به هوش بوده‌اند.

ابهام درباره دلایل نزاع

هنوز از جزییات مشاجره میان این چهار مرد اطلاعی در دست نیست. به گفته پلیس، محل حادثه بسیار آشفته بوده و کاغذهای زیادی به صورت پراکنده بر روی زمین مشاهده شده است. هر چهار نفر، سه قربانی و ضارب، ایرانی و یا ایرانی‌تبار بوده‌اند.
شرکت Cerag در عرصه‌های مختلفی همچون مستغلات، تاسیس زیرساختارها و صنایع نفت و گاز فعال بوده است. بنا به اطلاع صفحه اینترنتی این شرکت، هم‌اکنون پروژه‌هایی در بوشهر و عسلویه از سوی شرکت Cerag در حال انجام است. بنا بر شواهد موجود، این شرکت پروانه کار در اتریش را نداشته، زیرا اغلب معاملات این شرکت در کشورهای عربی و ایران صورت می‌گیرد.
پلیس در حال حاضر انگیزه سیاسی برای انجام این حادثه را منتفی می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست: