۱۴۰۲/۰۴/۰۹

هزینه خانواده سلطنتی بریتانیا به بیش از ۱۰۷ میلیون پوند در سال رسیده است


هزینه‌های سالانه خانواده سلطنتی بریتانیا در حال افزایش است و به بیش از ۱۰۷ میلیون پوند رسیده. مدیر مالی کاخ می‌گوید همه چیز گران شده و هزینه‌های سلطنت نیز از این قاعده مستثنی نیست. او عوامل هزینه‌بر بر شمرده است. 
هزینه سالانه کاخ باکینگهام برای دومین سال متوالی افزایش یافته‌ است. بر اساس گزارش سالانه کاخ که روز پنجشنبه ۲۹ ژوئن منتشر شد، مخارج خالص در فاصله سال ۲۰۲۲ تا ۲۳ (آوریل) به ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند (۱۲۴،۵ میلیون یورو) رسیده که افزایشی پنج درصدی را نشان می‌دهد. مشاوران سلطنتی علل را تغییر تاج و تخت پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر و همچنین تورم و هزینه‌های مداوم بازسازی کاخ باکینگهام می‌دانند.
این بازسازی چندین سال به طول انجامیده است. هزینه سفر خانواده سلطنتی از شش میلیون به ۳،۹ میلیون پوند کاهش یافته است، اما هزینه مدیریت أمور مختلف، از جمله مدیریت املاک ۱،۳میلیون پوند افزایش یافته و به ۲،۴ میلیون پوند رسیده است. هزینه کارکنان بین ۳،۴ میلیون تا ۲۷،۱میلیون پوند است که به دلیل افزایش پنج تا شش درصدی حقوق کارکنان است.
کمک مالی (Sovereign Grant) یعنی پرداخت سالانه‌ای که خانواده سلطنتی از بودجه دولتی دریافت می‌کند - مانند سال گذشته ۸۶،۳ میلیون پوند بوده است. از این مقدار، ۵۱،۸ میلیون پوند برای وظایف رسمی پادشاه و خانواده‌اش و ۳۴،۵ میلیون پوند برای تعمیرات در حال انجام در نظر گرفته شده است. مایکل استیونز، مدیر مالی کاخ در توضیح این هزینه‌ها از «سال سوگواریو جشنی که ملت ما در هفت دهه گذشته تجربه نکرده است» صحبت کرد.
دوره‌ای که او به آن اشاره می‌کند شامل جشن‌های هفتادمین سالگرد به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت، دوره سوگواری برای مرگ ملکه و آغاز سلطنت شاه جدید چارلز سوم است و شامل تاجگذاری او نمی‌شود. در گزارش او به پادشاه جدید به عنوان پیشگام مسائل اقلیمی اشاره شده که برای کمک به محیط زیست و کاهش انتشار گازه‌های گلخانه‌ای دمای کاخ باکینگهام و سایر املاک سلطنتی را تا ۱۹ درجه سانتیگراد پایین آورده است.
دویچه وله 

هیچ نظری موجود نیست: