۱۴۰۱/۰۷/۲۹

شاهزاده رضا پهلوی: باید برای سقوط رژیم آماده باشیم ..


شاهزاده رضا پهلوی کنفرانس خبری درباره اعتراضات اخیر با عنوان "قدرت مردم متحد" برگزار کرد.
او گفت که باید برای سقوط رژیم آماده باشیم و دولت موقت آینده را برآمده از افراد و تشکل‌های سیاسی دانست. شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) درباره اعتراضات اخیر با عنوان "قدرت مردم متحد" سخنرانی کرد. او گفت که "مردم ایران نشان دادند هیچ دولتی نمی‌تواند سرنوشت کشور را برخلاف خواست آن‌ها تعیین کند" و افزود "طنین انقلاب شما امروز تحسین جهانیان را برانگیخته است." رضا پهلوی در سخنان خود به "همبستگی بی‌نظیر مردم جهان با ایرانیان" نیز اشاره کرد. 
اولین انقلاب زنان رضا پهلوی ضمن تاکید بر نقش زنان در اعتراضات و اولین انقلاب زنان جهان در ایران گفت "جمهوری اسلامی می‌خواست زن برده مرد باشد، اما زنان ایران با پشتیانی مردان اولین انقلاب زنانه را رقم زدند." و افزود :«جنبش شما ماشین پروپاگاندای رژیم را نیز زمین‌گیر کرد و تبلیغات و نقشه رژیم در ایجاد نفاق را خنثی کرد.»
شاهزاده رضا پهلوی در کنفرانس خبری خود تاکید کرد "هر کسی که بین مردم نفاق ایجاد کند، تنها به افزودن طول عمر رژیم جمهوری اسلامی کمک کرده است." ولیعهد پیشین ایران همچنین اعلام کرد که طی نامه‌ای از سازمان یونیسف خواسته تا تحقیقات ویژه خود در زمینه کشتار کودکان را آغاز کند. حمایت ایرانیان خارج و صندوق کمک به اعتصاب کنندگان رضا پهلوی با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت ایرانیان در خارج گفت که "حمایت ایرانیان خارج یکی از ستو‌ن‌های حمایت از جنبش داخل کشور است.
او با اشاره به تاثیر تظاهرات ایرانیان کانادا نیز یادآور شد:
 "تظاهرات ایرانیان در کانادا منجر به تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی شد". ولیعهد پیشین ایران یکی از راه‌های اعتراض مدنی را اعتصاب دانست و افزود که اعتصاب‌کنندگان نیاز به کمک دارند و گفت که "تعدادی صندوق برای کمک به اعتصاب‌کنندگان در ایران به راه خواهد افتاد". باید برای سقوط رژیم آماده باشیم او بزرگترین اپوزیسیون و آلترناتیو جمهوری اسلامی را "خود مردم" دانست و با اشاره به "بدون رهبر بودن" معترضان گفت "مدیریت غیر متمرکز اعتراضات رژیم را عاصی کرده است".
به گفته رضا پهلوی "دولت باید برآمده از افراد و تشکل‌های سیاسی باشد که توان همکاری با هم را دارند." 
رضا پهلوی همچنین از همه نظامیان ایران به ویژه ارتشیان خواست که "حامی مردم و حافظ جان آن‌ها باشند" و تاکید کرد: «اگر هنوز نمی‌توانید آشکارا به مردم‌تان بپیوندید، دست‌کم مسئولیت دارید تا دستگاه سرکوب رژیم را مختل و فلج کنید».

هیچ نظری موجود نیست: