۱۳۹۹/۰۶/۰۴

روح الله حسینیان در پی ابتلا به کرونا درگذشت

محمد حسینیان فرزند روح الله حسینیان با انتشار تصویری از پدرش در توییتر، نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون روحم جانم پدرم روح الله حسینیان به سالار شهیدش پیوست.»
  باشگاه خبرنگاران نیز خبر داده است که حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان در پی ابتلا به کرونا درگذشته است.
زندگی نامه روح الله حسینیان روح الله حسینیان در ۱۳۳۴ در شیراز متولد شد. در پنج سالگی به همراه خانواده به یکی از روستاهای آباده به نام صغاد، مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در همان روستا به پایان رساند.سال ۱۳۴۹ وارد حوزه علمیه قم می شود و تا سال ۵۹ در مدرسه حقانی، در محضر استادانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیة الله خامنه ای کسب فیض می کند.  دو بار بازداشت همراه با مجروحیت در رژیم شاه به خاطر مسائل سیاسی را درکارنامه مبارزاتی او می بینیم.

حضور روح الله حسینیان در قوه قضائیه و وزارت اطلاعات با پیروزی انقلاب اسلامی و باهدایت شهید آیت الله بهشتی، حسینان وارد دستگاه قضایی شد و مسئولیت های مهمی مانند دادستانی و ریاست دادگستری استان سیستان و بلوچستان و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را عهده دار شد. حضور او به عنوان ضابط قضایی در وزارت اطلاعات و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت سبب درگیری‌های شدید حسینیان با باند مهدی هاشمی و چپ‌های تندرو اطلاعاتی شد.
در جریان محاکمه عبدالله نوری (وزیر کشور سابق و مدیر مسئول روزنامه خرداد) در دادگاه ویژه روحانیت، حسینیان از اعضای هیات منصفه دادگاه بود که بنابه دلایلی درجلسه حاضر نشد.
روح الله حسینیان در دوران وزارت آیت الله ری شهری، قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود. پس از برکناری حجه السلام سید حمید زیارتی  (معروف به روحانی) و تغییر هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست این مرکزمنصوب می شود. در این جایگاه، مرکز اسناد را تبدیل به بزرگترین و مهمترین مرکز اسنادی کشور کرد.
مشاور احمدی نژاد و ماجرای ملوانان انگلیسی در دولت نهم، احمدی نژاد، طی حکمی «روح‌الله حسینیان» رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به سمت مشاور امنیتی و سیاسی خود منصوب کرد.
حسینیان در قضیه آزادی ملوان‌های انگلیسی با انتشار مطلبی در سایت «مرکز اسناد انقلاب اسلامی»، رفتار احمدی‌نژاد را با رفتار «رئیس علی‌ دلواری، عمر مختار و عزالدین قسام» مقایسه کرد  و از «حسودانی» نام می برد که «چشم به پیروزی دولت احمدی‌نژاد» ندارند.
  او نظرش در مورد سیاست خارجه دولت نهم راهم اینگونه بیان کرد:«سیاست خارجی دولت نهم از قوی‌ترین بخش‌های این دولت است؛ موضع آقای احمدی‌نژاد را که یک موضع تهاجمی در عرصه بین‌الملل است، می‌پذیرم و معتقدم این سیاست به پیروزی خواهد رسید. این روزها در رسانه‌های جناح‌های مختلف شاهد هستیم که برای تضعیف دولت‌ عده‌‌ای دیپلماسی فعال و مثبت ما را زیر سوال می‌برند».
روح الله حسینیان و تهدید علی اکبر صالحی
۱۹ مهر ماه سال ۹۴ و در جریان بررسی خارج از نوبت برجام در مجلس شورای اسلامی روح الله حسینیان که از مخالفان تصویب برجام بود سعی کرد که رای نمایندگان مجلس را برای تصویب بررسی خارج از نوبت طرح تحت شعاع قرار دهند و مجلس را از رسیدگی به این طرح منصرف کنند اما موفق نشد و بررسی برجام در صحن علنی جلس آغاز شد.
 
  
"علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، پشت جایگاه ناطقان مجلس رفت و پرده از سخنانی عجیبی برداشت که مخالفان "توافق هسته‌ای"، ظریف و وی را تهدید به قتل کرده بودند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: "یکی از آقایان درهمین جلسه با قسم جلاله می‌گوید سیمان روی تو می‌ریزیم و می‌کُشیمت و در قلب راکتور اراک دفنت می‌کنیم، آیا این بیان در نظام جمهوری اسلامی و نحوه گفتار درست است؟ "
برخی از نمایندگان خانه ملت "روح الله حسینیان" را نماینده‌ای معرفی کردند که علی اکبر صالحی را تهدید به مرگ کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: