۱۳۹۸/۱۲/۲۹

کرونا در اروپا؛ بیشترین آمار مرگ در ایتالیا و «بزرگ‌ترین چالش آلمان» بعد از جنگ جهانی دوم

 
بر اساس تازه‌ترین آمار دولت ایتالیا ۴۷۵ نفر در یک روز گذشته جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) از دست داده‌اند که این بیشترین رقم مرگ و میر در یک روز از زمان شیوع این ویروس است.
تعداد کل موارد مرگ در ایتالیا تا کنون حدود سه هزار نفر گزارش شده که در آستانه برابری با موارد مرگ در چین، مرکز شیوع ویروس کرونا است.
ایتالیا اعلام کرده که تعداد مبتلایان به بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. از این تعداد بیش از چهارهزار نفر بهبود یافته‌اند.
این کشور بعد از چین به بزرگ‌ترین مرکز شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است.
بر اساس آمار رسمی تعداد کل جان‌باختگان در ایران هم به بیش از ۱۱۰۰ نفر رسیده که بعد از ایتالیا بیشترین تعداد ابتلا و مرگ را دارد.
"بزرگ‌ترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم"
در آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم گفته است که مقابله به کرونا به بزرگ‌ترین چالش در این کشور از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.
در یک روز گذشته حدود دو هزار نفر به تعداد مبتلایان در آلمان اضافه شده و در مجموع به بیش از ۱۱ هزار مورد رسیده است.
مدارس این کشور مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان تعطیل شده اما بر خلاف ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و فرانسه از مردم به صراحت خواسته نشده که در خانه بمانند.
در بریتانیا، بوریس جانسون، نخست وزیر اعلام کرد که مدارس انگلستان از روز جمعه تعطیل خواهد شد. پیشتر ولز و اسکاتلند هم مدارس را تعطی کرده بودند.
بر اساس تازه‌ترین آمار تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در بریتانیا به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است. دولت از مردم خواسته فاصله اجتماعی را حفظ کنند و از رفتن به رستوران و بار و اماکن پرجمعیت خودداری کنند.
اسپانیا بعد از ایتالیا بیشترین تعداد مرگ و ابتلا را گزارش کرده و محدودیت‌های شدیدی را برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری وضع کرده است.
بنا بر تازه‌ترین آمار تنها در یک روز بیش از دو هزار مبتلا در اسپانیا شناسایی شده و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است.
با آغاز ممنوعیت ورود به منطقه شنگن در اروپا از خارج از اتحادیه، مسافران خارجی از ورود به مرزهای ۲۷ کشور منع شده‌اند. این محدودیت تا ۳۰ روز ادامه خواهد داشت.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی کشورهای مختلف تعداد مبتلایان به کرونا در سرتاسر جهان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده و بیش از هشت هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: