۱۳۹۸/۱۱/۰۲

آمریکا محدودیت‌های جدیدی برای ورود ایرانیان به خاک خود اعمال کرد

 
دولت آمریکا صدور برخی انواع ویزا برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی متوقف و بر ورودو و اقامت آنها در آمریکا محدودیت‌هایی اعمال کرد.
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 22 ژانویه 2020 اعلام کرد که ایرانیان دیگر نمی‌توانند ویزای نوع ای1 و ای2 دریافت کرده و یا این ویزاها را تمدید کنند. بنابراعلام اداره مهاجرت آمریکا، این محدودیت‌ها از روز پنج‌شنبه اعمال می‌شود.
این نوع از ویزا به تجار و سرمایه‌گذاران خارجی و خانواده‌هایشان اجازه کار و زندگی در آمریکا را می‌دهد. اداره مهاجرت آمریکا توضیح داد که این تصمیم در پی خروج آمریکا در سال گذشته از توافقنامه 1955 میان ایالات متحده و ایران اتخاذ شد. این اتفاقیه برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور امضاء شده بود.
ایرانیانی که با این نوع ویزا در آمریکا سکونت دارند، پس از پایان مدت اعتبار ویزایشان باید خاک آمریکا را ترک کنند. محدودیت‌های جدید مانع درخواست دیگر انواع ویزا از سوی ایرانیان نمی‌شود.
هنوز معلوم نیست که چه تعداد از ایرانیان از این محدودیت‌ها متاثر شده و ناچار به ترک خاک آمریکا شوند، ولی احتمال می‌رود این عدد خیلی بزرگ نباشد.
از مجموع 10 میلیون ویزایی که آمریکا برای غیرمهاجران صادر می‌کند، تنها 48 هزار ویزا از نوع "ای" صادر می‌شود و اتباع کشورهای مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست: