۱۳۹۸/۰۸/۲۸

بازداشت عبدالرضا داوری به اتهام همکاری با آمدنیوز

 

آقای داوری مدتی مجری برنامه اینترنتی اتاق شیشه‌ای بود
رسانه‌های ایران از بازداشت عبدالرضا داوری، از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران خبر داده‌اند.
در این گزارش‌ها دلیل احتمالی دستگیری آقای داوری "همکاری با کانال آمدنیوز" اعلام شده است. همسر او در مصاحبه با سایت انصاف نیوز گفته است که آقای داوری یکشنبه شب (۲۶ آبان) بازداشت شده است.
در ماه‌های گذشته بعضی اظهارات آقای داوری که در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد مشاور رسانه‌ای او بود، خبرساز و جنجالی شده است.
او پیش از این هم در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ زندانی شده بود. در آن زمان آقای داوری به اتهام توهین به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران به شش سال و نیم حبس محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر این حکم به سه سال کاهش یافت.
آقای داوری اواخر تابستان سال ۱۳۹۷ و با نقض حکم در دیوان عالی کشور آزاد شد.
بازداشت آقای داوری به احتمال ارتباط آن با آمدنیوز در حالی صورت گرفته که امروز سه‌شنبه ۲۸ آبان غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست خبری خود گفت که در پرونده روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز "مستندات بسیار خوبی به دست آمده است."
روح‌الله زم حدود دو ماه پیش از سوی ماموران حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در خارج از ایران دستگیر و به داخل منتقل شد.
الهام سلمانی، همسر عبدالرضا داوری در گفت‌وگو به سایت انصاف نیوز خبر دستگیری همسرش را تأیید کرده و گفته است که او دو شب پیش بازداشت شده است.
به گفته خانم سلمانی ساعت هفت و نیم بعد از ظهر روز یکشنبه ماموران بدون نشان دادن حکم قضایی آقای داوری را بازداشت کرده‌اند.
آقای داوری در زمان ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد قائم مقام خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران بود او همچنین مدتی مدیر مسئولی روزنامه شهروند را به عهده داشت.

هیچ نظری موجود نیست: