۱۳۹۸/۰۲/۱۳

نصرالله :حزب الله، تیپ‌های ارتش اسرائیل را در پخش زنده ماهواره‌ای نابود خواهد کرد

 

حسن نصرالله می‌گوید لبنانی‌ها باید باور کنند که می‌توان یک «شکست تاریخی» را به اسرائیل تحمیل کرد
دبیرکل حزب‌الله می‌گوید: «اگر اسرائیل جنگ می‌خواهد، می‌تواند آغاز کننده آن باشد» و در آن صورت، حزب‌الله «تیپ‌های ارتش اسرائیل را در پخش زنده ماهواره‌ای نابود خواهد کرد».
حسن نصرالله این سخنان را شامگاه پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در مراسم «یادبود مصطفی بدرالدین»، فرمانده ارشد حزب‌الله که سه سال پیش در جنگ سوریه کشته شد، و در آستانه ماه رمضان، بیان کرد.
به گزارش رسانه‌های لبنان و اسرائیل، حسن نصرالله با بیان اینکه «اسرائیل نقاط ضعف بسیاری دارد» مثال آورد که «شلیک یک موشک به سوی منابع ذخیره آمونیاک در حیفا می‌تواند آسیب زیادی وارد کند».
هشدار دبیرکل حزب‌الله بدنبال انتشار گزارش‌ها و ارزیابی‌های متعددی در خصوص احتمال وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله در ماه‌های آتی صورت می‌گیرد.
ارزیابی‌های اخیر تاکید دارد که بروز جنگ میان اسرائیل با حزب‌الله محتمل است که در آن صورت، به لبنان نیز آسیب جدی وارد خواهد شد.
در این ارزیابی‌ها آمده که اسرائیل تقویت توان موشکی حزب‌الله با یاری ایران در لبنان را «تحمل نخواهد کرد» و حمله اسرائیل علیه این سازمان، بخشی از سیاست اسرائیل در دور کردن خطرات ناشی از ایران خواهد بود.‎
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه در مراسم سالانه آیین هولوکاست در اورشلیم گفته بود که سیاست کشورش در قبال ایران روشن است؛ در عرصه نظامی مانع از استقرار نیروهای ایران و وابستگان آن در مرزهای نزدیک اسرائیل شود، و همزمان در عرصه سیاسی، فشار بر ایران را به شدت افزایش دهد.
ارتش اسرائیل به تازگی رزمایش‌هایی را برای احتمال بروز جنگ با حزب‌الله برگزار کرد؛ واحدهایی از ارتش اسرائیل به برخی از کشورها از جمله آلمان، لهستان و قبرس رفته و به شبیه‌سازی چنین جنگی پرداختند؛ آخرین مورد این تمرین‌ها در جنگل‌های باواریای آلمان انجام شد.
ارتش اسرائیل در دوره اخیر تاکید کرده که برنامه‌های حزب‌الله را برای محاصره منطقه جلیله در شمال اسرائیل از طریق حفر تونل‌‌های مرزی، خنثی کرده اما نیت حزب‌الله همچنان برقرار است.
حسن نصرالله در سخنان پنجشنبه شب خود تاکید کرد که حزب‌الله کماکان «قدرت وارد شدن به جلیلیه را دارد».
به گزارش وای.نت، دبیر کل حزب‌الله گفت «در فضای منطقه محسوس است که آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی و نیز دولت‌هایی در خلیج (فارس) از جنگ علیه حزب‌الله ابراز نگرانی می‌کنند؛ همه آن‌ها می‌گویند که اسرائیل دارد به سوی جنگ می‌رود...هدف آن‌ها وادار کردن لبنان و دولت این کشور به تسلیم و دادن امتیاز است».
به گفته دبیرکل حزب‌الله، «آمریکا که به تازگی ارتفاعات جولان را در اقدامی غیرقانونی به اسرائیل بخشید»، حال می‌خواهد که لبنان از مرز و حریم دریایی خود به سود اسرائیل صرفنظر کند؛ حزب‌الله را به خلع سلاح وادار کرده و لبنان را وادار کند که از مزارع «شبعا» عدول کند.
حسن نصرالله با برحذر کردن ارتش اسرائیل از ورود زمینی به لبنان، افزود: «اسرائیل که از ورود به دشت باز غزه می‌ترسد، آیا جرات خواهد کرد که نیروی زمینی خود را وارد لبنان کند، در حالی که به توان رزمی نیروهای حزب‌الله در این نوع نبردها واقف است؟»
به ادعای دبیرکل حزب‌الله، «تیپ‌ها و واحدهای اسرائیلی که گستاخی رخنه زمینی به جنوب لبنان را نشان دهند، در پخش زنده و در برابر چشم جهانیان، نابود خواهند شد».
به گفته نصرالله، لبنانی‌ها باید باور کنند که می‌توان یک «شکست تاریخی» را به اسرائیل تحمیل کرد.
نصرالله دو هفته پیش سخنان نسبت داده شده به او در روزنامه کویتی «الجریده» را در این خصوص که در نشست‌های داخلی حزب‌الله بعید ندانسته که جنگ آتی اسرائیل و حزب‌الله به مرگ خود او منجر شود، تکذیب کرد.
حزب‌الله در حالی نسبت به توان نظامی خود در برابر اسرائیل ابراز اطمینان می‌کند که به تازگی زیر فشارهای سنگین مالی و اقتصادی قرار گرفته و تحریم‌های سخت‌تر آمریکا علیه این سازمان، بنیه مالی آن را متزلزل کرده به گونه‌ای که برای نخستین بار صندوق‌های گردآوری کمک‌های مردمی این سازمان در کوی و برزن‌های لبنان نصب شده است.
ایران نیز که حامی مهم مالی و نظامی حزب‌الله است، زیر بار فشارهای سنگین ناشی از تحریم‌های فلج کننده آمریکا، کمر خم کرده است.
مقامات اسرائیل گفته‌اند در هر جنگ بعدی با حزب‌الله، «لبنان را به عصر حجر بر می‌گردانند».
آخرین جنگ اسرائیل و حزب‌الله در تابستان ۱۳۹۵ در پی حمله شبه‌نظامیان حزب‌الله به واحدی از نظامیان اسرائیل و کشتن شماری از آن‌ها و ربودن جسد دو سرباز، آغاز شد که در ۳۴ روز به مرگ دو هزار غیرنظامی و شبه نظامی و ویرانی زیادی در طرف لبنانی انجامید.
در این جنگ ۱۶۲ اسرائیلی نیز کشته شدند که ۱۱۹ تن آنها نظامی بودند.

هیچ نظری موجود نیست: