۱۳۹۸/۰۲/۰۷

توضیح رئیس سابق سازمان صدا و سیما درباره انتشار فیلمش با شهرزاد میرقلی خان



 

محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما درباره انتشار فیلمی از او و شهرزاد میر قلی خان در فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرد.
به تازگی فیلمی از محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما و شهرزاد میر قلی خان در فضای مجازی منتشر شده است که در آن به نظر می‌رسد سرافراز پرونده‌های را به میر قلی خان تحویل می‌دهد.

خانم میرقلی‌خان و آقای سرفراز با مجموعه‌ای سند و پرونده وارد آسانسوری می‌شوندمحمد سرفراز، رئیس سابق سازمان صداوسیما در ایران، درباره ویدئوی جنجالی منتشرشده از او و شهرزاد میرقلی‌خان، بازرس سابق این سازمان، توضیح داده است.
آقای سرفراز گفته دو هفته پیش اسنادی را به خانم میرقلی‌خان تحویل داده است که شامل پنج سال زندان او در آمریکا و مکاتباتش با دادگاه‌های آمریکا بود.
شهرزاد میرقلی‌خان ویدئویی از تحویل گرفتن این اسناد را شش روز پیش در فیسبوک خود منتشر کرد.
بازنشر آن ویدئو جنجال‌برانگیز شد و برخی از "خروج اسناد" از ایران انتقاد کردند.
محمد سرفراز به ایلنا گفته است: "اسنادی که دو هفته پیش تحویل خانم میرقلی خان دادم، مربوط به پنج سال زندان و مکاتبات ایشان با دادگاه‌های آمریکا به اتهام تلاش برای خرید دوربین‌های دید درشب است."
شهرزاد میرقلی‌خان ۱۲ سال پیش به اتهام تلاش برای ارسال تجهیزات نظامی به ایران در آمریکا بازداشت و محکوم شد.
او پنج سال در آمریکا زندانی بود و پس از آزادی از آمریکا به عمان رفت و بعد هم مدیر روابط عمومی پرس تی‌وی شد که محمد سرفراز رئیس آن بود. آقای سرفراز پس از رسیدن به ریاست صداوسیما خانم میرقلی‌خان را به عنوان "بازرس ویژه" خود منصوب کرد.
با خروج شهرزاد میرقلی‌خان از ایران شایعاتی درباره او و محمد سرفراز به راه افتاد، که آقای سرفراز در همان مقطع آنها را "بداخلاقی" توصیف کرد.
آقای سرفراز در توضیحش درباره ویدئوی اخیر به ایلنا گفته است: "در سال ۱۳۹۴ پیش از آنکه اتهام جاسوسی به ایشان وارد کنند، خودروی خانم میرقلی‌خان مورد سرقت قرارگرفت و فقط لپتاپ و چمدان اسناد زندان که در صندوق عقب خودرو قرار داشت، ربوده شد. قاعدتا تصور می‌کردند به این ترتیب سندی برای اثبات زندان رفتن در آمریکا ندارد."
او افزوده: "سرمنشا شایعات اخیر همان کسانی هستند که اتهام ساختگی جاسوسی را به این خانم وارد کردند و هیچ مدرکی برای ادعای خود نتوانستند ارائه کنند."

در این ویدئوی جنجالی شهرزاد میرقلی‌خان در محلی که به نظر می‌رسد فرودگاه مسقط، پایتخت عمان باشد، از محمد سرفراز استقبال می‌کند. خانم میرقلی‌خان آقای سرفراز را "اَبَرمرد ایران" می‌خواند.
آنها سپس در حالی که خانم میرقلی‌خان مجموعه پرونده و سند را در بغل دارد و آقای سرفراز فیلم می‌گیرد وارد آسانسوری می‌شوند.
روی یکی از پرونده‌ها نوشته شده " FOIA US DOJ" که به نظر می‌رسد مخفف "قانون نشر آزاد اطلاعات، وزارت دادگستری ایالات متحده" باشد.
خانم میرقلی‌خان به انگلیسی می‌گوید این مدارک اصل هستند.
او پس از جنجالی شدن ویدئوی اخیر ویدئوهای دیگری در توییتر خود منتشر کرده است.
خانم میرقلی‌خان خطاب به مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر ایران، و حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه، می‌گوید اسنادی که از آقای سرفراز گرفته، سندهایی هستند که پیشتر از او دزدیده شدند.
مطابق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در مقطع حبس شهرزاد میرقلی‌خان در آمریکا، محمود سیف، همسر خانم میرقلی‌خان خریدار اصلی تجهیزات نظامی بوده و او نقش هماهنگی را داشته است. گفته شده آقای سیف بازنشسته سپاه پاسداران است.

هیچ نظری موجود نیست: