۱۳۹۷/۰۸/۲۴

ملانیا ترامپ خواستار اخراج معاون جان بولتون شد

 

بانوی اول آمریکا تا کنون از هرگونه دخالت در صحنه سیاست پرهیز کرده اما حالا در اقدامی نامنتظره، خواهان اخراج خانم میرا ریکاردل شده که دست راست مشاور امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود.
ملانیا ترامپ در رویکردی نامعمول، از همسرش خواسته خانم میرا ریکاردل، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا را برکنار کند. سخنگوی دفتر ملانیا ترامپ با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفته است: «بانوی اول مایل نیست خانم ریکاردل بیش از این در کاخ سفید کار کند.»
میرا ریکاردل که تبار کرووات دارد، دست راست جان بولتون به شمار می‌رود و از کادرهای کهنه‌کار و تندرو جمهوری‌خواهان است.

 

میرا ریکاردل، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا خواست موکد ملانیا ترامپ برای اخراج یک کارمند عالیرتبه کاخ سفید از این جنبه قابل توجه است که او معمولا از اظهارنظر علنی در باره مسائل پرهیز می‌کند و خودش را به ویژه از سیاست دور نگاه می‌دارد.
ریکاردل از سال‌ها قبل، مناصب مهمی در دولت‌های آمریکا داشته و از جمله در دولت جورج دبلیو بوش، مشاور دونالد رامسفلد، وزیر دفاع وقت آمریکا بوده است.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دفتر ملانیا ترامپ روز سه‌شنبه ۱۳ نوامبر بیانیه‌ای در لزوم اخراج میرا ریکاردل از کاخ سفید داده و در همین روز دونالد ترامپ نیز نزد رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، از رفتار خانم ریکاردل شکایت کرده است.
کشمکش در هواپیما
رسانه‌های آمریکایی می‌نویسند اولین خصومت میان ملانیا ترامپ و خانم ریکاردل در خلال سفر بانوی اول آمریکا به آفریقا پیش آمد. این نخستین سفر خارجی مستقل ملانیا بود و خانم ریکاردل وقتی پی برد که برای او در هواپیما صندلی مخصوص رزرو نشده، سر کارکنان دفتر ملانیا داد کشید. گفته شده که بعد از این سفر نیز خانم ریکاردل، در بگومگوی دیگری با رئیس دفتر ملانیا، او را به سوءرفتار متهم کرده است.
در خلال سفر ملانیا و همراهانش به غنا، مالی، کنیا و مصر که در چارچوب پروژه‌های امدادی انجام گرفت، طرز لباس پوشیدن همسر رئیس جمهوری آمریکا سر تیتر خبرها شد. ملانیا در این سفر به سبک استعمارگران غربی لباس پوشیده بود. خانم ریکاردل در مصاحبه‌ای با شبکه ABC گفت در کاخ سفید کسانی هستند که نه ملانیا به آنها اعتماد دارد و نه ترامپ.

 
میرا ریکاردل، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در کنار رئیس‌جمهوری ‌آمریکا
بسیاری از کارکنان ارشد دولت آمریکا نگران از دست دادن شغل خود هستند. ترامپ چند روز قبل و پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، وزیر دادگستری، جف سشنز را مجبور کرد استعفا دهد. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی و جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از جمله کسانی هستند که به زودی از مقام خود در کاخ سفید برکنار خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست: